מהר מידי

חוק סיני יקבע את הקצב של ההמנון הלאומי

הסינים דואגים כי "כבודו" של ההמנון הלאומי שלהם ייפגע מביצועים לא מחמיאים או מהירים מידי והצעת חוק חדשה תקבע מה היא המהירות בה יש לשיר את ההמון הסיני (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ההמנון הסיני (צילום מסך יוטיוב)

סין הקומוניסטית מגבשת חוק שיבהיר כיצד בדיוק יש לבצע את ההמנון הלאומי שלה מחשש לכבודו של ההמנון. סוכנות הידיעות הממלכתית "שינואה" דיווחה היום (שלישי) שסין תקבע מה הקצב שבו יש לשיר ולנגן את ההמנון בהתאם לנסיבות ולאירוע.

בנוסף, יכריע החוק מה יהיו ההשלכות המשפטיות למי "שיפגע בהמנון הלאומי". בסוכנות הידיעות הסינית נכתב כי "כתוצאה מהיעדר אילוצים משפטיים לעתים תכופות ההמנון הלאומי מנוגן ומושר בצורה חסרת כבוד". לפי "שינואה", בשנים האחרונות המצב הפך ל"כאוס", ובזמן השמעת ההמנון יש סינים שצוחקים ומפריעים.

בסין כבר יש חוקים על השימוש הראוי בדגל ובסמל הלאומיים. עוד טרם הצעת החוק החדשה שתעלה לקריאה כבר בחודש הבא, כיום אסור להשתמש בהמנון הסיני בפרסומות

ב-2014 הודיעה סין כי היא אוסרת להשמיע את ההמנון באירועים פרטיים כמו חתונות, מסיבות והלוויות. אותן הנחיות נועדו "לחזק את תפקידו של ההמנון בטיפוח ערכי הליבה הסוציאליסטיים". סין קבעה אז כי את ההמנון יש להשמיע אך ורק באירועים גדולים דוגמת אירועי ספורט או אירועים בינלאומיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר