ההתנכלות ליו"ר 'דגל התורה'

מקלב וגפני: "אלו קיצוניים, אנשים שסטו מהדרך" • צפו

בפתח ישיבת ועדת הכספים, שהתאחרה מעט בשל איחורו של היו"ר ח"כ גפני, שסבל הלילה מהתנכלות, האשים ח"כ מקלב כי "אלו אנשים קיצוניים", וגפני הוסיף: "שסטו מהדרך" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, הגיע הבוקר (שלישי) באיחור לכנסת - זאת בעקבות ההתנכלות שחווה בביתו, כאשר אלמונים הדביקו את דלת ביתו במהלך הלילה, מה שהוביל לעיכוב בדיוני ועדת הכספים.

עוד בנושא:

בפתח ישיבת הוועדה, אמר ח"כ אורי מקלב: "היה ניסיון למנוע ממך הבוקר להגיע לכנסת והנה אתה פה מגיע וממשיך כרגיל, לא הדבקת דלת ולא דברים אחרים ימנעו ממך להביא את הדברים החשובים".

גפני: "אבל ההודעה שלך הייתה יפה וחשובה, אני לא מתראיין על זה".

מקלב: "זה לא נגד ח"כ משה גפני אישית, אלא נגד הדרך שאתה מייצג...".

גפני: "נגד כולנו".

מקלב: "נגד כולנו והדרך שכולנו מייצגים, רוב ציבור בני התורה שאתה מייצג אותם לא פועלים כך, זה כואב לי משום שאין להם את האפשרות להגיב בהיגיון אז הם משתמשים בכוח, חשוב לציין שזה ציבור או אנשים קיצוניים ביותר שלא...".

גפני: "אנשים שסטו מהדרך...".

מקלב: "הם המסבירים הכי טובים מדוע כל מי שאנחנו מייצגים לא שייכים אליהם, הם הולכים עם כיפה וחליפה אך הם לא בדרך שלי וכולם צריכים שידעו מזה, אין ויכוח אידיאולוגי, ההסבר הכי טוב זה מה שראינו הבוקר, גדולי ישראל הורו ומורים לנו תמיד שדרך האלימות אינה הדרך הנכונה, זו לא הדרך מדובר באנשים אשר סטו מהדרך ואין לנו שום שייכות אליהם".

בתגובה לדברים, אומרים בפלג הירושלמי כי הם "המומים ומצפים מח"כ מקלב לחזור בו מההאשמות השווא נגד ציבור בני התורה". לדבריהם: "ייזכר נא בבקשה מי זרק את מי ממוסדותיו ומי השפיל את מי והסירו ממשרות תורניות ושאינן, אלה היו אנשים ממפלגתך שעשו זאת לבני התורה מהפלג הירושלמי, אלימות לא הייתה דרכינו אלא דרככם הרב מקלב".

בפלג אף מוסיפים וטוענים כי "לא מן הנמנע כלל שעשו זאת צעירים מגדל התורה המעוניינים להכפיש את ציבור בני התורה היקרים, וזו לא תהיה פעם ראשונה שזה קורה".

כפי שדווח הבוקר לראשונה ב"כיכר השבת", כאשר ניסה גפני כבכל יום לצאת לתפילת שחרית הוא הופתע לגלות כי דלת הבית אינה נפתחת וכי אלמונים הדביקו אותה עם דבק מגע. כוחות משטרה הגיעו בבהילות למקום והחלו בחקירה מהירה תוך חיפוש אחר עדויות וטביעת אצבעות על מנת לאתר את העבריינים.

"בסוף גם זה הגיע, הדביקו לי את הדלת של הבית", אמר גפני בשיחה עם "כיכר השבת". אתה מרגיש מאוים? שרלנו, וגפני השיב בחיוך: "אני נראה לך ככה? הכי גרוע שאיחרתי לתפילה".

בשיחה עם חוקרי המשטרה, אמר ח"כ גפני כי "אני מנסה לקחת הכל בפרופורציות, אין ספק שזו עליית מדרגה, זה מציק ומשבש את שיגרת החיים. כל זמן שזה צעקות וקללות זה לא מפריע אבל אני לא רוצה אבטחה צמודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר