"צריך הנהגה חדשה"

דרמה בארה"ב: טראמפ פיטר במפתיע את ראש ה-FBI

נשיא ארצות-הברית, דונלד טראמפ, פיטר במפתיע את ראש הסוכנות הפדרלית (FBI) ג'יימס קומי • "נדרשת הנהגה חדשה למטרת שיקום האמון בין הגופים", כתב טראמפ במכתב הפיטורים (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ג'יימס קומי וטראמפ (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות-הברית, דונלד טראמפ, פיטר במפתיע את ראש הסוכנות הפדרלית (FBI) ג'יימס קומי, כך הודיע הלילה (רביעי) הבית הלבן.

"ה-FBI הוא אחד מהמוסדות המוערכים והמכובדים ביותר במדינה, והיום יתחיל עידן חדש ב'יהלום שבכתר רשויות האכיפה'", נכתב בהודעת הבית הלבן.

הפיטורים אושרו על-ידי התובע הכללי ג'ף סשנס וסגנו רוד רוזנשטיין, נמסר בהודעה. הבית הלבן הדגיש בהודעתו כי תהליך האיתור לראש הסוכנות החדש יחל באופן מיידי.

במכתב הפיטורין, כתב טראמפ לקומי כי "אינו מסוגל להוביל את הסוכנות ביעילות, וכי נדרשת הנהגה חדשה למטרת שיקום האמון בין הגופים".

לפי הדיווח ברשת CNN, מכתב הפיטורין נשלח עם אחד משומרי הראש של טראמפ, אך קומי לא נכח באותה שעה במשרדו, ושומר הראש השאיר את המכתב בלשכתו הריקה במטה הסוכנות בוושינגטון. גורם בבית הלבן טען כי המכתב נשלח עם קית' מילר - עוזרו של טראמפ ומנהל לוח הזמנים שלו.

מכתב הפיטורים

גורם ב-FBI אמר כי פיטורי קומי הם "הפתעה גמורה" לאחר שטראמפ לא עדכן אף אחד בהחלטה וכך גם לא את יתר סוכניות הביון האמריקניות.

הדרגים הבכירים בסוכנות צפויים להתכנס לפגישת חירום כדי לבחון את הצעדים בהם יינקטו בעקבות פיטורי ראש הסוכנות.

היועצת הבכירה של טראמפ, קליאן קונווי, אמרה בראיון ל-CNN כי "ההחלטה נבעה מאובדן האמון של הנשיא בראש הסוכנות. הנשיא קיבל את המלצתם של התובע הכללי וסגנו על כך שנדרשת 'רוח חדשה' ב-FBI".

כזכור, בין קומי לטראמפ התגלו לא מעט חילוקי דעות באשר לטיפולו בפרשת המיילים של קלינטון ובנושא ההתערבות הרוסית בבחירות בארה"ב.

בנוסף, בתחילת חודש מרס צייץ טראמפ: "כמה נמוך ירד הנשיא אובמה כשהאזין לטלפונים שלי במהלך הליך הבחירות הקדוש?". קומי הגיב ואמר כי "אף אדם פרטי בארה"ב, בכלל זה הנשיא, אינו יכול לנהל מעקב אלקטרוני אחרי מישהו".

מנהיג הרוב בסנאט, מיטש מקונל, אמר כי "תפקידו של ראש הסוכנות הוא קריטי בשל האיומים הכבדים על ארה"ב ברמה המקומית והבינלאומית" והבטיח שהתהליך לאיתור מחליף יהיה מהיר והוגן.

מנהיג המיעוט הדמוקרטי, צ'אק שומר, אמר כי ההחלטה לפטר את קומי היא "טעות קשה" והוסיף כי "הגיע הזמן למנות תובע מיוחד לניהול חקירת הקשרים של אנשי טראמפ עם בכירים רוסים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר