המגיירים הניידים • ראיון

רבה של ז'נבה הרב יצחק דיין מודאג: "זו בעיה של העם היהודי"

הגאון רבי יצחק דיין, רבה הראשי של ז'נבה, מדבר על החשש מפני המגיירים הניידים ומביע סיפוק נוכח מכתבם של גדולי ישראל נגד אותם מגיירים - "זה מקור לגאווה" • צפו (חדשות)

ישי כהן, אמסטרדם | כיכר השבת |
הרב יצחק דיין (צילום: כיכר השבת)

הגאון רבי יצחק דיין, רבה הראשי של ז'נבה, מכיר היטב את סוגיית הגיור באירופה, הוא מתעסק בנושא מידי יום, מבחין במאכערים שמגיעים לגייר בתמורה תשלום, ואפילו כאלו שמגיירים גויות עבור כהנים - בניגוד גמור להלכה.

בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" הוא מדבר על החשש מפני המגיירים הניידים ומביע סיפוק נוכח מכתבם של גדולי ישראל נגד אותם מגיירים. הרב דיין משמש כסגן יו"ר הוועדה המתמדת של מרכז רבני אירופה, הוועדה שקובעת בין היתר בנושא הגיורים.

בפתח הראיון אומר הרב דיין כי "המכתב שקיבלנו משני הרבנים, משני גדולי הדור, הם מקור גאווה. לראות ששני גדולי הדור תומכים בפעילות שלנו".

לדבריו: "בהחלט שאנחנו לא מקבלים רבנים שאנחנו לא יודעים מי הסמיך אותם. הבעיה היא אנשים שכל כך מזוהים, לא יודעים מי הסמיך אותם, והם באים לייבשת אירופה בכדי לגייר".

"אנחנו שמענו את חלקם", מספר הרב דיין על השיחות עם אותם מגיירים, "יש להם כל מיני תירוצים כדוגמת 'להגדיל את מספר היהודים בעולם'".

הרב יצחק דיין בראיון לכתב 'כיכר השבת' ישי כהן

רבה של ז'נבה מספר על מקרה חמור: "אני עד למישהו כהן שגייר את אשתו, ידעו שהיא מיועדת לכהן, הלך לאיטליה ולארץ ישראל וחתמו לו, זה כבר מעיד על משהו. כשאני רואה שלוש חתימות משלוש מדינות - אני שואל את עצמי".

אתה מודאג?

"אני בהחלט מודאג. זו לא בעיה של ז'נבה או מדינה אחרת, זו בעיה של העם היהודי. אנחנו נחתום על מסמך שלא נקבל אף רב שבא על דעת עצמו ועורך כל מיני גיורים באירופה. יש לנו בתי דין עם הכרה מהרבנות הראשית רק אלו הרבנים שמוכרים על ידי הרבנות".

בהמשך דיברנו עם רבה של ז'נבה על האנטישמיות באירופה, אנטישמיות היהודים סובלים ממנה מידי יום.

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר