סערת הפגישה והריקוד בוותיקן

הרב פינסון: המפגש עם האפיפיור גרם לקידוש שם שמיים

הרב בער פינסון עומד בעין סערת הפגישה עם האפיפיור, אך הוא מבדיל בין המפגש הפרטי, שלדבריו "היה חיובי וגרם לקידוש ה'", לבין הריקוד • וגם, מדוע מזכירות בית הדין הוציאה גינוי? (חרדים, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב פינסון והמכתב (צילום: מתוך פייסבוק, צילומסך)

הסערה הציבורית סביב פגישת הרבנים הרב דב בער פינסון והרב חיים ברוך (אדגר) גלוק יחד עם אנשי עסקים מקבוצתו של הנגיד לייזר שיינר עם האפיפיור פרנציסקוס בוותיקן, והריקוד בפניו לשיר "אורך ימים", נמשכת.

עוד בנושא:

הרב בער פינסון פרסם מכתב גילוי דעת לחבריו בו הוא מסביר את פשר האירוע. הרב פינסון, משפיע חב"די עצמאי ידוע, מפריד בין הפגישה האישית במשרדו של האפיפיור שהיתה לדבריו קידוש שם שמיים לבין הפגישה הפומבית שהפכה למופע של שירים וריקודים.

המפגש המסעיר עם האפיפיור (באדיבות המצלם)

הרב פינסון כותב לתלמידיו באיגרת כי "במהלך הפגישה שהתקיימה במשרדיו הפרטיים של האפיפיור הועלו נושאים חשובים ביניהם הצורך של כל העולם להאמין בא-ל אחד והגברת האחווה בין העמים".

"לאחר שיצאנו ועברנו לחדר אחר שם המתינו עוד אנשים שחלקם לא היו חלק מהמשלחת והם פתחו בשירה, דבר שלא היה מתוכנן מראש", הוא מסביר.

הפגישה עם האפיפיור

"התלבטתי", מוסיף הרב פינסון, "הייתי לכוד בין הצורך שלא לגרום חילול השם לבין אי הנעימות מהשירה והריקודים ואכן מיד כשיכולתי הפסקתי את זה. הסרטון הוויראלי שיצא מהפגישה הפומבית כלל אינו משקף את רוח המפגש הפרטי שהיה חיובי מאוד וגרם לקידוש שם שמיים".

יצויין כי בחסידות חב"ד שוררת התנגדות הן לעצם קיום המפגש עם דמות המסמלת טומאה והן באשר לצורה של הריקודים וההתרפסות בפני האפיפיור אולם הרב פינסון עושה חלוקה בין השניים.

בתוך כך מזכירות בית דין צדק בשכונת קראון הייטס פרסמה גינוי חריף לפגישה. "הנה, הובא לפנינו שישנו אחד בשם דובער פינסאן שעבר על איסור חמור רח"ל, ושקע בטומאה נוראה, וכפי שזעק בחריפות כ"ק אדמו"ר בשיחה הידועה כנגד פגישה עם "אבי אבות הטומאה", וכדי לתרץ מעלליו, פרסם שקר ברבים כאילו נתייעץ עם מי מרבני חב"ד שהתיר לו", כותבים הדיינים.

המכתב של הרב פינסון

"לאחר שהוברר שזה שקר גמור, הוסיף חטא על פשע ופירסם שאחד מחברי הבד"ץ דכאן, הרב שלמה יהודא הלוי סגל שליט"א נתן לו ההיתר, ולהוי ידוע שלא היו דברים מעולם!", מוסיפים במזכירות בית הדין, "האברך הנ"ל שחטא ופשע, ועבר על דת ישראל ודת יהודית, הוסיף חטא על פשע בעלילה זדונית ושקרית כאילו רב בישראל מורה הוראה לרבים התיר לו ללכת לשיקוץ הטמא, ולחלל ולהתהולל בפניו בביזוי פסוקים מהתורה רח"ל, והננו מבהירים קבל עם ועולם מעולם לא דיבר פינסאן עם הרב סגל, ומעולם לא שאל או קיבל התר בנידון זה".

ל"כיכר השבת" נודע כי הגינוי יצא בעקבות פרסומים כביכול טען הרב פינסון שהרב סגל העניק לו אישור לפגישה ועל כן הוציאו הרבנים הכחשה וגינוי אולם לדברי מקורביו של הרב פינסון הוא כלל לא טען זאת מלכתחילה והדברים שפורסמו בשמו היה שגויים ועל כן רבני חב"ד לא פרסמו עד כה באופן רשמי את הגילוי דעת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר