מלווה ב-16 ילדיו

יואליש קרויס החל לרצות את עונש המאסר

איש העדה החרדית יואליש קרויס שהורשע בהפעלת משחטה בלתי חוקית במאה שערים ובעבירות מס החל לרצות במעשיהו את עונש המאסר בן ה-5 חודשים שנגזר עליו • צפו (חדשות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
קרויס בשערי מעשיהו (צילום: חיים גולדברג)

יואליש קרויס, איש העדה החרדית נכנס הבוקר (רביעי) לשערי כלא מעשיהו ברמלה, שם ירצה חמישה חודשי מאסר, בגין אי דיווח על הפעלת משחטת עופות שניהל במאה שערים.

הפרשה החלה בקול רעש גדול לפני 6 שנים עם מעצרו של קרויס במבצע בו השתתפו למעלה מ-100 שוטרים. "לא היו צריכים לבוא עם כל כך הרבה שוטרים. אם היו מרימים טלפון והייתי מתייצב", טען קרויס לאחר מכן. מאז שוחרר הוא ניהל את משפטו, והיום הוא כאמור נכנס לרצות את עונשו.

גזר הדין במשפט שהתנהל נגדו כלל עונש מאסר של חמישה חודשים וקנס בגובה 250 אלף ש"ח לרשויות המס.

יאיר שרקי בראיון עם יואליש קרויס (באדיבות חדשות 2)

במהלך המשפט החל קרויס לשלם את הקנס באמצעות הלוואות שנטל על עצמו, אך השופטים התעקשו על מאסר בפועל. השופטים אף ציינו כי "הנאשם שיתף פעולה עם הרשויות, אינו בעל עבר פלילי" וכי השתכנעו כי "הנאשם לא פעל בגין בצע כסף". כל זאת לא תרם כדי להקל על עונשו.

ערב כניסתו לכלא טען קרויס, כי המשחטה שהפעיל פעלה כגמ"ח לכל דבר וכי המשפט נגדו נבע בעיקר בשל חוסר שביעות רצון המערכת מהתבטאויותיו וכי מדובר בעיקר ב"סתימת פיות".

"משחטת העופות שהפעלתי ועמדה במרכזו של משפט שהתנהל נגדי במשך 6 שנים, פעלה כגמ"ח לכל דבר ועניין שסיפק עופות כשרים בשחיטה מהודרת כפי שנהגו בישוב הישן בירושלים לאורך 100 השנים האחרונות, כך גם בתקופת ניהולי. כל מי שרצה יכול היה לקנות בה עופות במחיר עלות בלבד, וגם אם למישהו לא היה את הכסף לשלם, לא מנענו ממנו לקבל עוף", סיפר קרויס.

לטענתו ניסה פעמים רבות להסדיר את המשחטה באופן חוקי אך ללא הועיל, "לאורך שנים ניסיתי כפי יכולתי להסדיר את רישיון המשחטה מול הרשויות, אך במקביל, בשל החשיבות שראיתי בזה, המשכתי את הפעילות במקום בתקווה לטוב. אם על זה בית המשפט תפס אותי, "אשרי שנתפסתי על דברי תורה". ולא חס וחלילה על דברים אחרים שאנחנו שומעים עליהם חדשות לבקרים".

"ידוע לי שדעותיי לא עולות בקנה אחד עם מרבית אזרחי מדינת ישראל, וגם אין לי בעיה עם זה כלל. אפשר לחשוב אחרת, אפשר לדבר. מעולם לא הפעלתי שום סוג של אלימות נגד אף אדם. גם בית המשפט התייחס לעובדה שאין לי עבר פלילי. נראה לי שלכלוא אדם על דעות שונות מתאים יותר למשטר קומוניסטי ולא למשטר יהודי ודמוקרטי, כמו שמדינת ישראל נוהגת להעיד על עצמה" אמר קרויס והוסיף, "אין לי כל בושה על מה שעשיתי. מקסימום אפשר להאשים אותי בתום לב. ה"האשמה" הזאת גם הופיעה בדברי השופטים בגזר הדין. אני מקווה, במיוחד בשביל ילדיי ובני משפחתי, שהפרשה הזאת תהיה מאחורינו ונוכל כולנו, כל המשפחה יחד, להמשיך בחיינו. ולסיום רק אוסיף: 'אין שופטים בירושלים"".

לאור הפרשה והקשיים הכלכליים אליהם נקלע קרויס נחלצו לעזרתו חבריו חלקם חילונים גמורים שנוהגים לבקרו בביתו במאה שערים והקימו עבורו קמפיין מימון המונים לטובת גיוס החוב הכבד שהשית עליו בית המשפט, בגובה 250 אלף ש"ח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר