ההגבלות על בכירי 'הפלג'

טריגר יפעיל את 'קו המאבק' - אך ללא הטרדות טלפוניות

ביהמ"ש קבע כי אברהם טריגר יוכל להפעיל את 'קו המאבק' - אך ללא הטרדות. הגבלות הוטלו גם על נתי גרוסמן ושמוליק אלישיב • עו"ד פלדמן: המשטרה עושה כל מאמץ "להשתיק את המחאה" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יברוב, גרוסמן, אלישיב וטריגר (צילומים: פלאש 90, יונתן זינדל - פלאש 90 )

בדיון שהתקיים בצהריים (רביעי) בבית המשפט השלום בראשון לציון בבקשת המשטרה ל"עיון חוז"ר לגבי הסרת ההגבלות על בכירי 'הפלס' ו'הפלג הירושלמי', קבע השופט כי אברהם טריגר רשאי להפעיל את 'קו המאבק' אך אסר עליו לקרוא להטריד טלפונית מפרסמים.

עוד פסק השופט כי 'קו המאבק' ימשיך בפעילותו ורשאי לפרסם את שמות החברות שאינן מפרסמות בעיתון 'הפלס', כמו כן התיר בית המשפט לקו להמשיך ולבקש ממאזיניו למחות באופן חוקי באותן חברות.

בית המשפט התנה את המשך פעילות שידורי הקו בתנאי שלא יאפשר להעלות הודעות הקוראות למאזינים לעשות מחאה טלפונית נגד מפרסמים, כך שטריגר יצטרך לקרוא למחות רק באופן חוקי.

"למרות שהמשטרה הביעה את התנגדותה הנחרצת להחלטה זו, אני מוצא לנכון לציין שהבעת המחאה היא לגיטימית ולא ניתן לשלול מהחשודים ומכל אדם אחר זכות זו אולם על הדבר להיעשות באופן חוקי", קבע השופט.

באשר לעורך עיתון "הפלס" נתי גרוסמן והמנכ"ל שמוליק אלישיב, וכן על חיים יברוב, אסר עליהם השופט ליצור קשר עם חברות הפרסום בשלושים הימים הבאים, כאשר לאחר אותה תקופה ייאסר עליהם ליצור קשר - למשך ארבעים יום - עם המתלוננים נגדם.

המשטרה ציינה בסיום הדיון כי בכוונתה לערער על החלטת השופט בפני בית המשפט המחוזי.

עו"ד אביגדור פלדמן, פרקליטו של טריגר, שיגר לביהמ"ש השלום בראשל"צ תגובה חריפה לדרישת המשטרה שביקשה לאסור על טריגר לקחת חלק ב'קו המאבק', בה הוא טוען כי המשטרה עושה כל מאמץ "להשתיק את המחאה של ציבור ידידי הפלס אשר מוחים על חרם קשה ופוגעני המתבצע כנגדם באופן מכוון וברור".

פלדמן מדגיש כי טריגר מעולם לא קרא להטריד ולבצע מאות שיחות ביום או שיחות מאיימות ושיחות בשעות לילה מאוחרות, אלא רק לפנות לחברות המחרימות ולהשמיע באזניהם מחאה בצורה תרבותית ולגיטימית.

לטענתו, מדובר בחרם מסחרי חסר תקדים שמהווה עבירה על חוק איסור אפליה במוצרים ושירותים, וכי לא מדובר רק בחרם מסחרי אלא "במסע דה לגיטמציה אדיר שאותו מוביל העתון המתחרה יתד נאמן עם אמירות קשות ביותר נגד מנויי עתון הפלס, כמו 'מרעיליבארות', 'חיידקים' ועוד".

לדבריו, "החרם גורם להתנכלות מתמשכת לציבור מנויי הפלס, הצקות לילדים ומשפחות, פיטורין ממקומות עבודה ועוד, ואף מקרי אלימות שהגיעו לשיאם בתקיפתו של עורך העתון נתן גרוסמן אשר גרמה לו לחבלות קשות. למרבה הצער המשטרה שותפה להשתקה גורפת של ציבור שלם, ונראה שעושה כל שביכולתה כדי למוטט את עתון הפלס וציבור תומכיו".

עו"ד פלדמן הוסיף וכתב בתגובתו כי "חופש הביטוי הוא נשקו של האזרח שאין לו דרך אחרת להשפיע. לקהילת הפלס אין נציגות בכנסת או בממשלה או במשטרה או במרכזי שלטון אחרים, ובכך היא שונה מקהילת יתד נאמן הבוחשת במרכזי שלטון ועל כן זוכה להגנה ותמיכה, והדברים מקבלים ביטוי מפורש ביחסה המפלה של המשטרה בין תלונות שהוגשו כנגד יתד נאמן ובין תלונות שהוגשו בענין הפלס.

"התנהלותה של המשטרה בהליך זה מהווה רדיפה של ממש כנגד חשודים נעדרי עבר פלילי שבסופו של יום כל שמבקשים הינו שיינתן להם למחות כנגד חרם בוטה המבוצע כנגדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר