הסרטון שהכעיס

צה"ל תוקף את ארגון 'בצלם': "מנותקים מהמציאות"

בצעד חריג הגיב הערב דובר צה"ל לסרטון ופוסט בפייסבוק של ארגון השמאל 'בצלם' המציג באור שלילי קצין צה"ל שלכאורה דורך את נשקו ומאיים על אזרחים פלסטיניים תמימים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד התקרית (צילום: מתוך פייסבוק / ynet)

"אתם תמשיכו לעשות סרטים כאלו בשם חופש הביטוי ואנחנו נמשיך להגן על תושבי מדינת ישראל ולהבטיח את שלום אזרחיה", כך כתב הערב (רביעי) בפייסבוק דובר צה"ל אלוף מוטי אלמוז בתגובה לאנשי 'בצלם' שהפיצו סרטון נגד צה"ל.

בארגון השמאל פרסמו בימים האחרונים סרטון שצולם לפני כ-3 חודשים ובו נראה לכאורה קצין צה"ל כשהוא דורך את נשקו ומאיים על אזרחים פלסטיניים תמימים.

לצד סרטון זה הוסיפו אנשי בצלם את המשפטים הקשים הבאים: "להורים של הקצין עם נקודת החן מעל שפתו העליונה, שבפברואר השנה שירת ליד התנחלות יצהר. אם אתם רוצים להתמוגג מהילד הגיבור שלכם בזמן פעילות מבצעית, לכו לסינמטק בתל אביב, ביום שלישי השבוע בשבע בערב. בנכם יככב שם: דורך את הנשק נגד אזרחים, החלטי, מתואם עם שני החיילים שאתו, יורה כאדון את הפקודות בערבית שבורה, מדווח למפקדיו, אל תוך הנייד, על כל פעולה".

דובר צה"ל כאמור לא נותר אדיש לסרטון שהפך לוויראלי ברשת החברתית, וכתב כי "לא תמיד אנחנו מגיבים כיוון שלעיתים כל מבוקשכם הוא קמפיין ופרסום בחינם גם באמצעות פרובוקציה והחלטה שסרט או התבטאות חשובים יותר מכל, גם מהאמת".

לדבריו, "בשבוע האחרון הופצו צילומים של קצין צה״ל במהלך פעילות מבצעית באזור הישוב יצהר. מפקדי צה״ל וחייליו עושים לילות כימים להגנה על אזרחי ישראל וימשיכו לעשות כך. יש הבדל מהותי בין צילום אירוע בעודו מתרחש, לבין יצירת אירוע בעקבות הגעה לנקודה בשטח עם מצלמה. אתם לרוב בוחרים באפשרות השנייה וגורמים לחיכוך שלא היה נוצר קודם לכן. הקצין המופיע בסרט פעל כמצופה בגיבוי מלא של מפקדיו".

"אתם תמשיכו לעשות סרטים כאילו בשם חופש הביטוי למרות שהביטוי מנותק מהמציאות ואנחנו נמשיך להגן על תושבי מדינה ישראל ולהבטיח את שלום אזרחיה בלי להכניס את צה״ל לויכוחים פוליטיים", סיים אלמוז את הפוסט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר