לקראת תביעת ענק נגד רשת הגנים "קן ציפור"?

בהסתדרות מאיימים בבהגשת תביעת ענק נגד הרשת, זאת לטענתם בעקבות "הצעדים הבלתי חוקיים שנוקטת הרשת בימי השביתה כדי לפגוע בזכות להתארגנות" (חדשות, בארץ)

הגנים באלעד (צילום: באדיבות המצלם)

לקראת היום הרביעי והרצוף לשביתה ברשת "קן ציפור" באלעד, ולנוכח ניסיונות ההנהלה - לטענת ההסתדרות - לפגוע בעובדות השובתות כבר 3 ימים במחאה על הפגיעה בתנאי העסקתם, מאיימים כעת בהסתדרות כי החלו בצעדים קראת תביעת ענק נגד הרשת.

היועצים המשפטיים של ההסתדרות, עורכי הדין אלעד מורג וגלי שטייברג, הודיעו היום (רביעי) למנכ"ל הרשת אורי ברים, כי "הצעדים הבלתי חוקיים שנוקטת הרשת בימי השביתה כדי לפגוע בזכות להתארגנות לא מותירים מנוס מפני פנייה לערכאות שיפוטיות, שיגנו על זכות העובדים להתאגד ויעצרו את ההתעללות הנמשכת בגננות".

בהסתדרות טוענים כי "מאז פריצת השביתה ב"קן ציפור", שבאה לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן בין ההסתדרות לבין "קן ציפור" נוקטת הרשת בהובלת המנכ"ל אורי ברים בניסיונות של יצירת "הפרד ומשול" בין העובדות, גיוס עובדות חלופיות כדי לנסות "לשבור" את השביתה והמשך זימון לשימועים מסיביים של למעלה ממחצית הגננות, במטרה להלך אימים על העובדים".

כאמור, כעת מאיימים בהסתדרות כי "אם הנהלת הרשת לא תתעשת, יצא המהלך המשפטי לדרך באופן מיידי תוך הצגת תיעוד וראיות לפגיעה הקשה של "קן ציפור" בזכות להתאגדות של עובדיה". במקביל, כבר הערב ומחר ובמקביל לשביתה יקיימו עובדי הרשת כנסים ופעולות מחאה.

מההסתדרות נמסר: "בשעות אלו אנחנו מבקשים לחזק את העובדות גיבורות הרוח, שלא מסכימות להיכנע ללחצים, לניצול וביזוי רק בשל העובדה שהם בחרו לעמוד על זכותן לעבודה בכבוד ולקבל את הזכויות המינימליות המגיעות להם. לא נרפה את ידינו מכל פעולה נדרשת על מנת לגבות את העובדות ולהעביר בכך מסר ברור של סולידריות כלפי עובדים מכל רבדי החברה הישראלית. אנו קוראים להנהלת "קן ציפור" לנטוש את הניסיון לפגוע בעובדות ולשבת באופן מיידי למשא ומתן כדי להגיע לסיכומים הוגנים, שיאפשרו חזרה לשגרה לטובת העובדים, ההורים והרשת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר