בגלל הסדר עם חברות האשראי

מומחה הריבית מתריע: "חידוש רישיון רכב - כרוך באיסורים"

הסדר בין חברות האשראי ומשרד התחבורה, עלול לגרום במקרים מסויימים לאיסור ריבית בתשלום דמי חידוש רישיון רכב באמצעות הדואר - כך מזהיר רב מומחה לדיני ריבית. כל הפרטים (חדשות, חרדים)

חרדים בדואר. אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon / FLASH90)

איסור ריבית בתשלום חידוש רישיון הרכב? אזרחים המעוניינים לשלם עבור חידוש רשיון הרכב בכרטיס אשראי בסניפי הדואר ברחבי הארץ, נדרשים לבצע את התשלום רק ב"קרדיט" - הווי אומר שהתשלום מתבצע אך ורק בתשלומים. כעת, מומחים תורניים לנושא הריבית מתריעים כי אופן התשלום המדובר כרוך באיסור ריבית.

חברות האשראי ומשרד התחבורה הגיעו להסדר לפיו כל אזרח המשלם את תשלום אגרת הרישוי השנתית בדואר בכרטיס אשראי - יבצע את התשלום בקרדיט במינימום של שלושה תשלומים.

כך לדוגמא: עלות אגרת רישוי לרכב בקבוצה 2, שנפח המנוע שלו הוא עד 1349 סמ"ק, ברכב שגילו בין 7 ל-9 שנים, היא 1,030 ש"ח - כאשר הריבית מסתכמת בכ-12 שקלים.

הרב פנחס וינד, ראש בית ההוראה לענייני ריבית ומחבר נוסח היתר העיסקה 'ברית פנחס', אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי אזרח שאין בבעלותו נכס נדל"ני, דירה או עסק - אסור לו על פי ההלכה לבצע את תשלום אגרת הרישוי בתשלום בסניפי הדואר באמצעות כרטיס האשראי בשל איסור ריבית.

"ככלל", מבהיר הרב וינד, "ההיתר לבצע עסקאות בקרדיט בכרטיסי אשראי הוא לבעלי עסקים או מחזיקי דירות, שאז היתר העסקה תקף".

הפתרון, נכון לעכשיו, הוא לשלם את אגרת הרישוי במזומן מחשש לאיסור ריבית. הרב וינד מדגיש שוב כי "רק אדם שבבעלותו נכס, דירה או עסק - יכול לחתום על היתר עסקה".

'כיכר השבת' ניסה לקבל את תגובת משרד התחבורה אך זו לא נתקבלה. כשתתקבל נפרסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר