זו הסיבה לפיטורין?

טראמפ פיטר את ראש ה-FBI כי ביקש להעמיק את החקירה נגד הנשיא

בכירים בממשל טראמפ טוענים כי ראש הבולשת הפדרלית פוטר מתפקידו מאחר וביקש תוספת תקציבית לחקירת הקשרים בין מוסקבה לנשיא טראמפ בזמן הבחירות (בעולם)

טראמפ וקומי (צילום: הבית הלבן / FBI)

העיתון ניו יורק טיימס מדווח הערב (רביעי) מפי שלושה גורמי ממשל בכירים בארה"ב כי הנשיא האמריקני דונלד טראמפ פיטר את ראש ה-FBI ג'יימס קומי - לאחר שביקש תוספות תקציב לצורך חקירת החשד לקשרים כביכול בין הנשיא טראמפ למוסקבה במהלך מערכת הבחירות לנשיאות.

על פי הדיווח בעיתון, קומי ביקש את תוספת המשאבים במהלך פגישה שקיים השבוע עם עם סגן התובע הכללי רוד ג'יי רוזנשטיין. רוזנשטיין הוא זה שהמליץ לנשיא טראמפ לפטר את קומי מתפקידו.

מכתב הפיטורין של קומי

הבכירים הוסיפו בראיון כי קומי עדכן כמה מחברי קונגרס בדבר פגישתו עם רוזנשטיין ודרישתו להגדיל את משאבי חקירת המעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב.

הנשיא טראמפ התייחס היום לפיטוריו של קומי ואמר בפגישה שקיים עם הנרי קיסינג'ר, לשעבר מזכיר המדינה והיועץ לביטחון לאומי של הנשיא ריצ'רד ניקסון. כי: "קומי המודח לא עשה עבודה טובה, פשוט מאוד. הוא לא עשה עבודה טובה".

פגישת טראמפ וקיסינג'ר (צילום: הבית הלבן)

הצעד של הנשיא התקבל באור חיובי בקרב חברי ממשלו, סגנו מייק פנס אמר היום כי הנשיא הפגין מנהיגות כשפיטר את קומי לדבריו: "הנשיא קיבל את ההחלטה הנכונה בזמן הנכון, ופיטוריו, אינם קשורים לחקירה שמתנהלת בבולשת הפדרלית ובקונגרס של המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב ושל הקשרים לכאורה בין אנשי טראמפ לבין מוסקבה". דברי קומי.

מנגד, העיתונאי קרל ברנסטין שחשף את פרשת "ווטרגייט", אמר: "אין ספק שהנשיא טראמפ פיטר את ראש ה-FBI כדי להסתיר את האמת לגבי הקמפיין שלו".

ברנסטיין הוסיף כי: "ביממה החולפת טראמפ עשה מעשה שהוא באמת חריג ויוצא דופן. הוא פיטר את ראש ה-FBI, שהיה אחראי על חקירת קשרים אפשריים בין רוסיה לבין מטה הבחירות של טראמפ. זה סיפור יוצא דופן".

עוד אמר ברנסטיין: "הם מנסים להסתיר משהו וכשאני אומר 'להסתיר', אני מתכוון לכך שאנשיו של הנשיא בעצמם והנשיא עצמו, במשך חודשים, הציבו מכשולים בפני החוקרים, הקונגרס האמריקני והבולשת בכדי להפוך את זה לקשה ובלתי אפשרי אפילו להבין מה קרה".

בתוך כך, הערב אמרה סגנית דובר הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס בתדרוך לכתבים כי טראמפ שקל לפטר את קומי כבר מאז שנבחר לנשיא, וכי הבית הלבן מעודד את המשך החקירה בעניין הקשר עם מוסקבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר