הותר לפרסום

מסע הנקמה המחריד: חטיפה, הצתה ורצח

תושב באר שבע דני בוקובזה חשוד כי ניהל מסע נקמה מטורף, בו בין היתר רצח את חברו, ניסה לרצוח את גרושתו ובנותיו ולאחר מכן הצית את עצמו בירושלים (חדשות, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרכב בו הצית בוקובזה את עצמו (צילום: דוברות המשטרה)

הטירוף בהתגלמותו: מסע הנקמה של דני בוקובזה נחשף בתום חודש ימים במהלכם עמלו חוקרי משטרת ישראל ביחידה המרכזית באיסוף ראיות, ממצאים פורנזיים ועדויות, הצליחו החוקרים לקשור בין האירועים שהתרחשו בתחילת חודש אפריל השנה בעיר באר שבע ובירושלים. והתיק הועבר לידי הפרקליטות על מנת להגיש נגדו כתב אישום בגין רצח חברו וניסיון לרצוח את גרושתו ושתי בנותיו באמצעות הצתה.

תחילתה של הפרשיה, בצהרי יום שישי, לפני כחודש אז התקבל דיווח במוקד מאה של המשטרה על חשוד שתקף את גרושתו בביתה ברחוב גרוסמן בבאר שבע , פצע אותה, הצית את הדירה ונמלט מהמקום. במהלך החקירה עלה כי בוקובזה הצליח לשפוך חומר דליק על גרושתו, איים עליה באקדח ואף ניסה לירות בה ולהציתה במצית דמוי אקדח שנמצא לאחר מכן בזירה.

האישה שנפצעה ובנותיה הצליחו להימלט לשכנים בזמן שהחשוד ברח מהמקום. במשטרה החלו בסריקות אחר החשוד במעשה תוך ביצוע סריקות אחר הרכב הנמלט ובמקביל לכך החלו בפעולות חקירתיות סמויות בניסיון להתחקות אחריו.

סמוך לשעה 16:30 באותו היום, התקבל דיווח על רכב שעולה באש בכניסה לחניון בית משפט העליון בירושלים, כשמהרכב מפונה בחור במצב קשה לבית החולים תוך שהוא סובל מכוויות קשות בכל חלקי גופו.

מבדיקה ראשונית עלה כי מדובר בחשוד הנמלט כשעל גופו התגלו כתבי יד בהם הוא גולל טענות כנגד גורמים שונים וברכבו אותר אקדח שלא ניתן היה לזיהוי בשלב זה ושמאוחר יותר התברר כי שימש אותו ככל הנראה בניסיון הרצח של גרושתו. בשלב זה חוקרי המשטרה התמקדו בשתי הזירות תוך איסוף ממצאים שיקשרו בין השתיים ועל מנת להבין את שארע.

ביום למחרת בשעת בוקר התקבל דיווח במשטרה על תושב באר שבע כבן 65 שנעדר מביתו מזה כיממה. במהלך תחקורה של המתלוננת, אשתו של הנעדר, היא סיפרה כי בעלה יצא אתמול לבקר את חברו, החשוד, אך לא ידעה להצביע על כתובת מגורים.

במשטרה החלה פעילות נמרצת בה הופעלו אמצעים טכנולוגיים. לאחר כשעתיים איתרו בלשי המשטרה את הדירה השכורה בה מתגורר החשוד ולוחמי כיבוי אש שהוזעקו למקום סייעו בידי המשטרה לפרוץ את דלת הכניסה. בדירה נמצא הנעדר אבי אלתר כשהוא ללא רוח חיים וכשעל גופו סימני אלימות מחפץ חד.

חוקרי היחידה המרכזית המשיכו באיסוף חומר ראיות ובניית תשתית ראייתית במקביל לחקירת החשוד מיד עם חזרתו להכרה. בחקירתו נמנע החשוד מלמסור את גרסתו, אך חומר החקירה שכלל עדויות ממצאים פורנזיים ועוד, הביא לגיבוש תשתית כאמור בתיק החקירה וזה הועבר לפרקליטות מחוז דרום לשם בחינת הגשת כתב האישום.

מתברר כי הסיבה שעמדה מאחורי המהלך האלים של בוקובזה הוא סכסוך גירושין מכוער במהלכו אף חטף בוקובזה לפני כשלוש שנים את בנותיו ולקח אותן לתאילנד שם התגורר איתן בדירה סמוכה לבית חב"ד בבנגקוק.

בוקובזה תכנן בהמשך לברוח עם הבנות לווייטנאם. כחודש וחצי לאחר ההימלטות מהארץ עצרו אותו הרשויות בתאילנד בגין שהייה בלתי חוקית, אך הוא שוחרר לאחר מספר שעות תוך התחייבות לעזוב את המדינה. המעצר היה ההזדמנות שלה חיכתה המשטרה – והבנות ואימן היו כבר על המטוס חזרה ארצה עוד לפני ששוחרר.

ביולי 2015, כשנה לאחר המקרה, נגזרו על בוקובזה 17 חודשי מאסר במסגרת הסדר טיעון עם הפרקליטות. אף שהיה אסיר נורמטיבי ויכול היה להגיש בקשה לקיצור עונשו, הוא לא עשה זאת. הוא לא ראה טעם לחיים בחוץ ולא הצליח להשתקם. לפני כחצי שנה השתחרר בוקובזה מהכלא ועבר להתגורר בדירה שכורה בבאר שבע שם תכנן בקפידה את מהלך הנקמה המחריד שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר