הזדמנות פז

ישראל פנתה ב"רשימת בקשות" מניקי היילי

שגרירת ארה"ב באו"ם הביעה אהדה ותמיכה רבה בישראל מאז החלה בתפקידה ובישראל מנצלים את ההזדמנות ופנו ברשימת בקשות בנוגע לפעילות האו"ם נגד ישראל (מדיני)

ניקי היילי (צילום: האו"ם)

כדי להבין את עומק השינוי ביחסים בין ירושלים לוושינגטון מספיק להסתכל על היחסים עם השגרירה האמריקני לאו"ם, ניקי היילי, שהוכיחה מאז כניסתה לתפקיד בחודשים האחרונים כי דעתה בנוגע למצבה של ישראל באו"ם נחרצת – ולפיה הארגון מוטה באופן שיטתי נגד ישראל ומדיניותה.

בין היתר לאור כך הגיש השבוע משרד החוץ הישראלי שורת בקשות לשגרירה במטרה לגייס תמיכה אמריקנית בשורת צעדים לשינוי מעשי של היחס נגד ישראל ובראשם ביטול החלטה 2334 של מועצת הביטחון – שלפיה ההתנחלויות הישראליות בגדה ובמזרח ירושלים אינן חוקיות.

בסעיף העיקרי מתבקשת ארה"ב לפעול לביטול החלטה 2334 של מועצת הביטחון שהתקבלה בסוף דצמבר, במהלך חילופי הממשל בין ברק אובמה לדונלד טראמפ כאשר אובמה סירב להטיל ווטו על ההחלטה במה שפורש כ"עונש" לישראל.

בנוסף, התבקשה השגרירה לפעול לצמצום מספר והיקף הדו"חות שמתפרסמים נגד ישראל וצמצום מספר הדיונים של מועצת הביטחון העוסקים בישראל — המתקיימים נכון להיום אחת לחודש ובהם מכבבת ישראל כ"מדינה הרעה" של העולם.

בקשה מרכזית נוסף היא צמצום פעילותם של גופי האו"ם העוסקים בסוגיה הפלסטינית כאונר"א ודומיו והפחתת התקציב וכוח האדם המוקצים להם שאינם מאוזנים כלל אל מול מספר הפליטים האמיתי.

סעיף נוסף ברשימת הבקשות הישראלית ביקש את תמיכת ארה"ב במינוי ישראלי לתפקיד בכיר באו"ם.

השגרירה היילי צפויה להגיע לביקור ראשון בישראל בחודש הבא לאחר ביקור טראמפ. כבר עם כניסתה לתפקיד השמיעה הצהרות פרו-ישראליות מפתיעות בעוצמתן שהפכו אותה לאהודה מאוד בישראל ובעולם היהודי. היא מרבה להגן על ישראל ומדגישה כי תמו הימים שבהם האו"ם התנגח בישראל וכי "יש שריף חדש בעיירה".

היילי הצהירה שארה"ב תעניק גיבוי לישראל, בניגוד ליחסו של אובמה שלא הטיל וטו על החלטה 2334. "כשההחלטה עברה וארה"ב נמנעה – כל האומה חשה בעיטה בבטן הרכה. זו הייתה נקודת השפל שלנו מאז ומעולם. אין לנו ידידה טובה יותר מישראל. זה היה לא רק מביך אלא גם כואב", אמרה היילי בנאום שנשאה לאחרונה בוועידת AIPAC לקול תשואות הקהל.

עצם הפנייה הישראלית עם "רשימת המכולת" מלמדת כאמור על היחסים החיוביים עם היילי ועם הבית הלבן כשבישראל מקווים כי מלבד הצהרות נראה גם פעולות ממשיות לשיפור היחס לישראל במוסדות האו"ם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר