חשש חילול שבת

באמצע השבעה: הרב יהודה דרעי תבע את העירייה

רב העיר באר שבע, הגאון רבי יהודה דרעי, עתר לבית משפט נגד ראש העירייה רוביק דנילוביץ' בשל החלטתו להקדים את אירועי חגיגות הזכייה באליפות המדינה בכדורגל למוצאי שבת (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
החגיגות הראשונות לאחר הזכייה באליפות (צילום: רועי אלימה, פלאש 90)

במוקד העתירה שהגיש רבה של העיר באר שבע, הגאון רבי יהודה דרעי, בעיצומם של ימי השבעה על אמו, ביחד עם חברי מועצת העיר ואוהדי הפועל באר שבע, עומדת החלטה תמוהה ובלתי סבירה שקיבל ראש העירייה רוביק דנילוביץ' להקדים את אירוע חגיגות האליפות של גביע המדינה בכדורגל - שבו זכתה לאחרונה קבוצת הפועל באר-שבע - למוצאי שבת הקרובה במקום לערוך את אירועי החגיגות ההמוניות כמתוכנן מראש, בערב יום חמישי הבא.

טענתם המרכזית של העותרים, המיוצגים על ידי עו"ד אורי ישראל פז, היא כי הקדמת אירועי החגיגות דווקא למוצאי שבת עלולה להביא לסחף של המוני משתתפים (בשנה שעברה חגיגות האליפות הללו נערכו בהשתתפות 100,000 איש) בעשרות רחובות תוך פגיעה קשה ובלתי מידתית במנוחת השבת של תושבי 25 רחובות מרכזיים ובסביבתם בעיר באר-שבע.

לטענת העותרים, קיימות חלופות שונות שהעירייה לא שקלה בקבלת החלטתה, ולמעלה מכך העירייה שקלה שיקולים לא רלוונטיים ומטרות לא רלוונטיות. בעתירה מפורט מדוע לעירייה לא עומדת חזקת חוקיות המינהל, וההחלטה שלה אף אינה סבירה בנסיבות ולוקה בחוסר סבירות קיצוני.

העותרים, חברי מועצת העירייה בבאר שבע כחלק מהקואליציה ובראשם רב העיר באר-שבע וראש אבות בתי הדין בעיר, מקבלים לאחרונה מאות פניות מתושבי העיר המודאגים מחילול יום המנוחה השבועי שלהם ורמיסתו, באופן חסר תקדים – ללא כל הצדקה עניינית העומדת ביסוד שיקול הדעת המינהלי ש"הופעל" על ידי ראש העיר דנילוביץ' להקדים את החגיגות דווקא למוצאי שבת.

"ביקשו מבית המשפט לקיים דיון דחוף בעתירה ולהוציא צו ביניים שיקפיא את ההחלטה על הקדמת החגיגות", מספר עו"ד אורי ישראל פז, המייצג את העותרים. לדבריו, הרב דרעי יושב שבעה, בעיר ירושלים, על פטירת אימו. "חרף היותו שרוי באבל כבד, הרב דרעי קשוב לצרכי הציבור הרחב בעיר באר-שבע, שבה הוא מכהן כרב העיר וכראש אבות בתי הדין מזה 20 שנה ברציפות בקשר יומיומי אינטנסיבי עם כלל הציבור, והרב דרעי מטפל אישית בסוגיה זו, והוא אף מוכן ומזומן להתייצב לדיון דחוף שייקבע בעתירה זו בבית המשפט השוכן בבאר-שבע – בעיצומם של ימי האבל והכול בשם ולמען מימוש האינטרס הציבורי העומד לנגד עיניו בנקיטת ההליך המשפטי".

במכתב התראה ששיגר השבוע הרב דרעי לראש העיר הוצגו דרכים חלופיות לקיים את החגיגות, ונטען, בין השאר, כי "ברכת השבת התקיימה בקבוצת הפועל באר שבע ותמהני מדוע תשיב רעה תחת טובה בחגיגות על זכייתה באליפות תוך כדי רמיסת השבת. ובפרט שכידוע ישנם אוהדים רבים שומרי שבת אשר גם להם מגיע קורטוב של התחשבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר