תפיסת ענק

בתוך הסליק נמצאו סיגריות במיליוני שקלים

חקירת 'פרשת הרפסודה' הובילה לתפיסת ענק נוספת של 450,000 חפיסות סיגריות בשווי 12 מיליון ₪ שהוסתרו בבטן אוניית המשא בה הוברחו גם הסיגריות שנתפסו כבר (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות רשות המיסים)

התפתחות משמעותית בפרשת הברחת ענק של סיגריות באמצעות רפסודה. שלושה ימים לאחר שרפסודה ועליה 150,000 חפיסות סיגריות תוצרת חוץ בשווי של למעלה מ-4,000,000 ₪ נתפסה בפעילות מבצעית משותפת של חוקרי יס"מ (סמים ומכס) אשדוד ושל שוטרי משטרת ישראל נחשף על ידי מכס אשדוד בעקבות חקירת איש צוות האונייה, "סליק" בבטן אוניית המשא ובו כ-450,000 חפיסות סיגריות בשווי כולל של כ-12 מיליון ₪.

על פי החשד, הסיגריות הוטענו על אוניית המשא במכולה ולאחר שסיים הצוות להסליק אותן באונייה, הושלכה המכולה לים באמצעות המנוף שעל האונייה.

כזכור, לפני שלושה ימים התקיימה פעילות מבצעית, בהתבסס על מידע מודיעיני שהתקבל במכס אשדוד, לפיו יש חשד שסיגריות ומוצרים אחרים חייבים מס מוברחים בהיקפים עצומים ארצה דרך הים. בפעילות המשותפת למכס ולמשטרה זוהתה, כאמור, חבירה של סירת דייגים לאוניית משא זרה אשר עגנה 7 ק"מ מהחוף בתוך המים הטריטוריאליים של ישראל.

בעזרת האמצעים המיוחדים שהופעלו זוהתה הורדה למים של רפסודה ענקית באורך של שמונה על ארבעה מטר מאוניית המשא. סירת הדייג, ובה שני חשודים חברה לרפסודה באמצעות כבל פלדה, שניתק לאחר מספר דקות וככה נשארה הרפסודה לצוף ליד אוניית המשא. אוניית השיטור הימי גררה אל החוף את הרפסודה ואת חפיסות הסיגריות.

בפרשה נעצרו שני ישראלים ושני אנשי צוות מאוניית המשא. מחקירתו של אחד מאנשי הצוות התברר כי בבטן האונייה קיים "סליק" ובו עדיין מצוי מאגר ענק של מאות אלפי חפיסות סיגריות בשווי של מיליוני שקלים. לפיכך, צוותי חקירה נשלחו אל האונייה וחשפו את מאגר הסיגריות ובו כאמור כ-450,000 חפיסות סיגריות בשווי כולל של כ-12 מיליון ₪.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר