דרישה מוזרה

הגעתם למס הכנסה? יכריחו אתכם... לשתות

התנהלות בעייתית של האבטחה בכניסה לסניפי מס הכנסה מחייבת את הבאים ובידיהם בקבוק מים ללגום ממנו לעיני המאבטח. רשות המסים: "נוהל קבוע משיקולי ביטחון" (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
"יש עליך מים...?" (צילום: שאטרסטוק)

התרגלנו, בפתחם של משרדי ממשלה או בתי משפט, לפשוט כל בדל מתכת מעלינו כדי לעבור את הבידוק הביטחוני. התרגלנו גם להפקיד בקבוקי בושם "חשודים" וכמובן גז מדמיע או כלים חדים אבל הדבר הבא יפתיע גם את הבקיאים והרגילים.

תלונות שהגיעו לידי 'כיכר השבת' חשפו כי במשרדי מס הכנסה דורשים מאנשים המגיעים ובידיהם בקבוק מים ללגום ממנו מול המאבטח זאת על מנת להוכיח כי לא מדובר בחומר דליק.

לדברי עורכי דין העוסקים בתחום, מדובר בתקדים בעייתי במיוחד שכן בהוראה לשתות יכולה להיות בעיה חוקית של פגיעה בכבוד האדם וחירותו כאשר מאלצים בן אדם לשתות גם אם איננו צמא וכל חטאו כי הוא רוצה מים לאחר מכן.

במס הכנסה חוששים ככל הנראה מתקדים הרוצח שהצית אחות למוות בחולון באמצעות חומר דליק ששפך עליה, אך עדיין מדובר בתקדים בעייתי.

מרשות המסים נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "משיקולי ביטחון ולאור ניסיונות שאירעו בעבר לפגוע בפקידי רשות המסים באמצעות נוזלים דליקים, ישנו נוהל הקובע כי המעוניינים להיכנס למשרדי מס הכנסה עם בקבוק מתבקשים לשתות ממנו על מנת לוודא שלא מדובר בנוזל דליק או רעיל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר