ל"ג בעומר תשע"ז

החשש התממש? אוטובוסים נתקעו, אלפים צעדו רגלית

אלפים נאלצו לצעוד רגלית שעה ארוכה בשל מחסור בשאטלים, אלפים נתקעו לפנות בוקר בחניונים בשל מחסור באוטובוסים ומעגל תנועה אחד - שנתקע במשך זמן רב מדי • צפו בווידאו (חרדים בארץ)

האוטובוסים - עומדים (צילום: כיכר השבת, קבוצת מדברים תקשורת)

כבר בשעות הלילה (ראשון) בעוד עשרות אלפים נוהרים אל הר מירון להשתתף בהילולת רבי שמעון בר יוחאי, החלו להתקבל תלונות ראשונות מצד האלפים, על עומסי תנועה מחד, אוטובוסים שתקועים במשך זמן רב מדי ואלפים שנוהרים שעות ארוכות ברגל לעבר ההר - באין מענה אחר.

יתירה מכך, במעגל התנועה המפורסם שיצרה המשטרה במירון, כדי לאפשר נסיעה בטוחה וחופשית של האוטובוסים, הכל עמד במשך שעה ארוכה, מה שגרר בעקבותיו פקקי תנועה רבים וארוכים בכל האזור.

הפקקים בדרך למירון והפרשים (צילום: חיים הופמן)

המוני נוסעים שהמתינו בחניון פרוד לשאטלים המובטחים, התאכזבו לאחר המתנה ארוכה מדי והחלו לצעוד בשולי הדרכים בדרכם למירון, מה שהחריף את העומסים בכבישים.

בחניוני האוטובוסים הבוקר, שעה שאלפים ירדו יחד מההר, לאחר לילה ארוך בו שהו במקום, נוצרה מהומה כשלא הצליחו לספק מספיק אוטובוסים עבור האלפים.

הפקק הענק של האוטובוסים (צילום: קבוצת "מדברים תקשורת")

פרשים של המשטרה התערבו וניסו לשלוט בציבור ולהשליט מעט סדר בבלגן.

לטענת גורמים המעורים בנושא, גם הבוקר קיים מחסור באוטובוסים כדי להחזיר את אלפי החוגגים ממירון, אך עם זאת לחצי התנועה הוקלו בשעה זו.

הקריסה בחניונים (צילום: כיכר השבת)
הקריסה בחניונים (צילום: כיכר השבת)

לטענתם, התברר כי מחסור באוטובוסים גרם לעיכובים של דקות מרובות וכאשר חלק מהאוטובוסים הגיעו, החלה התנפלות שגבלה בסיכון ממשי לנשים וילדים, מה שהצריך את התערבות המשטרה כדי למנוע פגיעה בנפש.

מהמשטרה נמסר הבוקר תחילה כי נושא האוטובוסים הוא באחריות משרד התחבורה ולא באחריות המשטרה. לאחר מכן יצאה הודעה בה נאמר כי "עם צאת השבת שיירות אוטובוסים החלו עושות דרכן מריכוזי ערים ברחבי הארץ ועליהם עשרות אלפי מבקרים להילולת הרשב"י במירון. מאות רבות של שוטרי משטרת ישראל נפרסו בצירי התנועה, בצמתים, במושב מירון וביערות והשבילים הסמוכים לפקח על הסדרי התנועה, הסדר הציבורי ובטחונם של עשרות אלפי המבקרים שנהרו למקום".

באשר למהומות לפנות בוקר נמסר כי "לפנות בוקר אל החניונים הסמוכים למושב מירון ירדו בו זמנית אלפי מבקרים, ועם הגעת האוטובוסים החלה הפרת סדר שהובילה לעומס על צירי התנועה הסמוכים וחשש לבטחונם של המבקרים. כוחות משטרה פעלו במקום להשבת הסדר על כנו ולהזרמת התנועה בחניונים ובצירים הסמוכים".

עוד נסמר מהמשטרה כי "הקהל המגיע לחגוג בהילולה מתבקש להתאזר בסבלנות בעת העלייה לאוטובוסים או בהמתנה ולהימנע מדחיפות מחשש לסכנת חיים. כוחות משטרה רבים פרוסים בכל האזור והשוטרים זמינים ונחושים בכל מקום לסייע לציבור".

ההמונים בחניונים (באדיבות המצלם)
ההמונים בחניונים והפרשים (באדיבות המצלם)
הקריסה בחניונים (צילום: חזקי מנת)
הקריסה בחניונים (צילום: חזקי מנת)
הקריסה בחניונים (צילום: חזקי מנת)
הקריסה בחניונים (צילום: חזקי מנת)
הקריסה בחניונים (צילום: חזקי מנת)
הקריסה בחניונים (צילום: חזקי מנת)
הקריסה בחניונים (צילום: חזקי מנת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר