החיידק הטורף

סטרפטוקוק A: יולדת מאושפזת במצב קשה

הרופאים נלחמים על חייה של אישה בת 37, שנדבקה בחיידק הטורף מספר ימים לאחר הלידה. היא הגיעה לבית החולים עם כאב גרון ובחלוף ימים ספורים קרסו מערכות גופה (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

אישה בת 37 הגיעה לבית החולים ללידה רביעית, התינוק נולד במצב טוב אבל היא נדבקה בחיידק סטרפטוקוק A, המוכר בשם 'החיידק הטורף'. כבר שבוע שהיא מאושפזת בטיפול נמרץ במצב קשה ולא יציב, כשהיא מורדמת ומונשמת. הרופאים נלחמים על חייה.

היולדת הגיעה לבית החולים לפני שבוע וחצי, ולאחר שהלידה עברה בשלום נותרה האישה במחלקה בגלל צהבת שבה לקה התינוק, וכעבור 3 ימים החלה לסבול מכאבי בטן ומקשיי נשימה. לא חלף זמן רב עד שהידרדר מצבה ומערכות גופה קרסו.

כעת היא סובלת מאי ספיקת כליות וכשל בתפקוד הריאות והכבד. בדיקות המעבדה שנערכו גילו בגופה חיידק סטרפטוקוק מסוג A. לא נודע עדיין מה מקור ההדבקה, אך החשד הוא שהיולדת, שהגיעה לביה"ח עם כאב גרון, היתה נשאית של החיידק. יצויין, כי הרופאים החלו לטפל בה באנטיביוטיקה עוד קודם, בשל חשד זה.

בקיבוץ שבו היא מתגוררת עוקבים בדאגה רבה אחר מצבה. מנהל הקהילה בקיבוץ שבו עבדה בטיפול בגיל הרך מצוטט ב'ישראל היום' שמפרסם את הידיעה: "הקיבוץ יסייע למשפחה בכל שיזדקקו לו, נעמוד לצידם בכל דבר שיידרש".

לפני כחודשיים דווח על יולדת שאושפזה במצב קשה בטיפול נמרץ בתל השומר לאחר שנדבקה בסטרפטוקוק A. שני מקרים כאלו אירעו שם גם לפני כשנה וחצי.

סטרפטוקוק A הוא הוא גורם מרכזי לקדחת לידה ברחבי העולם, בגורמו לזיהום חמור, ובהיעדר אבחון וטיפול מיידיים הוא מוביל למותן של אמהות שזה עתה ילדו. זיהומים חמורים שלו עשויים אף להתרחש בקרב אנשים בריאים ללא כל גורמי סיכון ידועים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר