"זעקה ומחאה"

מאות התושבים שהתכנסו לעצרת מול מתחם מיסיונרי – הביאו לסגירתו

זוג מיסיונרים הולנדים שהשתקעו בדימונה הביאו לגל של מחאה בעקבות פתיחת בית קפה מיסיונרי. יד לאחים ורבני העיר מיהרו לארגן עצרת זעקה ותפילה המונית מול ביתם של המיסיונרים וקראו להם להניח לתושבי העיר לנפשם. בסיום ההפגנה, התבשרו התושבים: המתחם המיסיונרי ייסגר (בארץ)

"דימונה סומנה על ידי המיסיונרים" - הרב גכטמן נושא דברים (צילום: יד לאחים)

בעיר דימונה פעילים בשנים האחרונות זוג מיסיונרים נוצרים שהגיעו מהולנד והשתקעו בעיר. פעילותם עד כה התמקדה בעיקר בחלוקת פליירים וספרות מיסיונרית. אלא שלאחרונה עלתה פעילותם מדרגה והרוחות בעיר סוערות. לפני כשבועיים שותפו של הכומר ההולנדי פתח בית קפה מיסיונרי במרכז העיר במסווה של מיזם תיירותי, במטרה למשוך את הציבור למקום ולהביא להמרת דתו.

בתגובה, קרא יד לאחים השבוע לתושבי העיר להתכנס לעצרת "זעקה ומחאה". מודעות רחוב הודבקו בכל לוחות המודעות בעיר ורכבים עם פעילי יד לאחים הסתובבו בשעות אחר הצהריים והערב של יום רביעי ברחובות העיר עם מגבירי-קול, וקראו לתושבים להתקהל בלילה לעצרת מול בית המיסיונרים ההולנדים. לקריאה הזו הצטרפו רבני העיר, רבני השכונות והרב ישראל גליס שהתגייס למען זעקת תושבי העיר, נוכח פעילות המיסיון.

את העצרת, שהחלה בשעה שמונה וחצי בלילה, פתח הרב גליס שזעק מקירות ליבו נוכח מסע השמד המיסיונרי, וקרא למיסיונרים לעזוב את העיר לאלתר ולהניח לתושבי דימונה לחיות כיהודים כשרים.

קבוצת תלמידי ישיבה מקומית שהגיעו לעצרת. צילום: יד לאחים

רגע השיא של העצרת הגיע מיד לאחר מכן, כאשר הרב נתנאל כהן ביקש מהציבור לקבל עליו עול מלכות שמיים ולקרוא יחד 'שמע ישראל'. רגעים מרטיטים אלו, לוו בתקיעת שופרות והשאירו רושם כביר על המשתתפים.

לאחר מכן נשא דברים הרב חנוך גכטמן, מנהל המחלקה למאבק במיסיון ביד לאחים. בדבריו עמד על העובדה שדימונה סומנה על ידי המיסיונרים ככר נרחב לפעילותם הנפשעת. הוא שיבח את תושבי העיר נוכח ההתגייסות המאסיבית לבלימת הנגע המיסיונרי והבטיח כי יד לאחים לא ירפה עד שהמיסיון הנוצרי לא יעקר מדימונה.

במהלך ההפגנה, הודיע נציג העירייה שהשתתף בהפגנה כי מתחנת המשטרה בעיר נמסר לו שבעקבות הלחץ הציבורי שנוצר, המיסיונר נסוג בו מכוונותיו והחליט לסגור את בית הקפה המיסיונרי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר