המהומה בבית שמש

ראש העיר משה אבוטבול: "נגרום לקיצונים לעזוב את העיר"

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול מגנה בחריפות, בשיחה עם "כיכר השבת", את דחיפת הרב קופשיץ ומבטיח להוביל לכך שהקיצוניים לא ינצחו אלא יעזבו את העיר בית שמש (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש העיר משה אבוטבול (צילום: יעקב לדרמן)

האירוע החמור שהתרחש אמש (מוצאי שבת) בעיר בית שמש כאשר קהילה בשכונה המתחרדת בעיר בית שמש ביקשה לקיים את מנהג ההדלקה בל"ג בעומר ובתגובה פעילים אנטי דתיים תקפו את המשתתפים כשניסו אף לפגוע ברב נתן קופשיץ, גורמת לזעזוע עמוק בקרב כלל הציבור החרדי המתגורר בעיר.

רבנים ועסקנים הזדעזעו מנסיון הפגיעה והביעו את מחאתם הפומבית. גם ראש העיר משה אבוטבול גינה זאת במילים חריפות.

מקורביו מספרים כי ראש העיר שמע בצער על התקרית ברחוב הרצל בעת הדלקת המדורה, יצר קשר עם מפקד התחנה רונן גורש שהיה נוכח במקום, וביקש ממנו לפעול בכל הכח למניעת אלימות בעיר וקרא לצדדים לחיות בשלום ובהרמונייה כפי שהיה בשנים האחרונות בשכונה.

המהומה בבית שמש (באדיבות המצלם)

מפקד התחנה השיב לראש העיר כי יזמן את הצדדים לבדיקת הנושא ויעדכן אותו בדבר. לדברי מקורבי אבוטבול, ראש העיר קורא למניעת כל סוג של אלימות האסורה ע"פ החוק וההלכה.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר אבוטבול כי הוא כואב ומיצר מאוד על הפגיעה באחד מחשובי הרבנים. אבוטבול מציין כי הרב קופשיץ שהינו אחד מוותיקי הרבנים בעיר שפועל הרבה מאחרי הקלעים בעקיפין ובמישרין לקירוב לבבות והורדת מפלס המתחים בין אוכלוסיות.

"אני מגנה בכל תוקף, מילים קשות והסתה שנכתבו ע"י גורמים שונים שאינם מכירים את פועלו של הרב", אומר אבוטבול, "מדובר באחד מגדולי הרבנים ותלמיד חכם בעל שיעור קומה".

אבוטבול מוסיף כי "תמיד חונכנו לתת כבוד לרבנים, אסור בתכלית האיסור לגרור את העיר לאלימות מילולית כה קשה. כמו שאני מגנה אלימות פיזית של יחיד ואיני מוכן להתפשר על שום התנהגות ברברית מכל צד שהוא כך אני מביע מחאה על דחיפתו של רב בישראל שכל חטאו שהוא קיים מצוות הדלקה לכבוד רבי שמעון בר יוחאי".

אבוטבול מוסיף כי הדבר הזה היה אסור שייקרה ומדגיש: "אני קורא לצדדים להוריד את מפלס המתח ולהתכנס יחד המנהיגים השפויים של כלל האוכלוסיות כדי להסדיר את הקונפליקט באופן שכל צד ירגיש מכובד ולא דחוק חלילה. לא ניתן לקיצוניים משני הצדדים לנצח, נגרום לקיצונים לעזוב את העיר".

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", אלימות חסרת תקדים התרחשה אמש (מוצאי שבת קודש) בשעת ההדלקה בקהילת המתחרדים בבית שמש. פעילים אנטי דתיים התפרצו להדלקה של הקהילה החרדית ופגעו בגאון רבי נתן קופשיץ. לטענת תלמידיו, בהמשך אף נזרקו אבנים וחפצים חדים לעבר מספר ממתפללי בית הכנסת.

לדברי תושביה החרדים של השכונה, מדובר בהמשך ההסתה הפרועה של גורמים חילונים בעירייה שפוגעים בקהילות המתחרדות. "יש כאן מגמה למנוע התחרדות של שכונות שהיו חילוניות תוך נסיון להצר את רגלי הציבור החרדי בכוח ובאלימות, הם מאשימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר