אל תפספסו

הצדיק הבטיח: אפעל עבור מי שידליק היום נר

היום חל יום ההילולה של הצדיק רבי מנחם מנדל מרימינוב, שהבטיח כי יפעל ישועות עבור מי שידליק נר לעילוי נשמתו • בפנים: על חייו ופועליו של הצדיק ועל הסגולה הנפלאה (יהדות)

מצבת הצדיק מרימינוב (צילום: Benporat, מתוך ויקיפדיה )

היום, יום שני - חל יום השנה לפטירתו של הצדיק רבי מנחם מנדל בן רבי יוסף מרימינוב, שהיה אחד מארבעת האדמו"רים שהפיצו את החסידות בפולין.

מקובל כי הרבי מרימינוב הבטיח כי מי שידליק נר לעילוי נשמתו ביום השנה שלו הוא יפעל עבורו בעצמו ישועות. בעת הדלקת הנר יש לומר כי הנר הוא לעילוי נשמתו של הרבי מנחם מנדל בן רבי יוסף.

הצדיק ר' מנחם מנדל נולד בשנת תק"ה, ונפטר בי"ט באייר תקע"ה, אביו ר' יוסף היה אב"ד וריש מתיבתא בפינטשוב ונודע כרבי יוסף חריף אימו הייתה ליבא בת רבי נתן שפירא, נכד כפול לבעל המגלה עמוקות מקראקא.

כשהגיע רבי מנחם מנדל לגיל 11 הגיע לראשונה אל המגיד ממזריטש, שם התפרסם כעילוי. היה גם תלמידו של רבי שמעלקא מניקלשבורג, ואף שימש כבעל תפילה קבוע בתפילת שחרית של ראש השנה שהייתה נערכת בביתו של רבי אלימלך מליז'נסק.

מצבת הצדיק מרימינוב (צילום: Benporat, מתוך ויקיפדיה )

כמה שנים לאחר מכן אף התמנה לכהן כרב העיירה פריסטוק. למרות עוניו, עברו אליו רבים מחסידיו של רבי אלימלך מליז'נסק לאחר שרבם נפטר. כשהגיע לכהן כרב בעיר רימינוב שמו כבר היה מפורסם ורבים נהרו אחריו ובאו לקבל את ברכתו ועצותיו.

הצדיק רבי מנחם מנדל מרימינוב היה ידוע ביושרו והיה דורש שאחת לחודש יבדקו את כל המשקולות של החנוניות בעיר לוודא של חסר מהם משקל ונמצא שהלקוחות היו יוצאים נפסדים. את כל כספו והפדיונות שהיה מקבל מחסידיו היה מחלק לעניים, כמו כן אסר על נשות העיר להתהדר במלבושים יקרים וצבעוניים.

בל"ג בעומר - תקע"ה טיהר וקידש את עצמו, ואמר כי הוא הולך מהעולם ויחזיר טובה למדליק נר לעילוי נשמתו. למחרת נפטר ונקבר בבית העלמין היהודי בעיירה רימנוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר