אחרי יותר מעשרים שנה: הסוף של ה-MP3

המכון שעסק בפיתוח ה-MP3 הודיע כי הוא מפסיק את פיתוחו והטיפול בו וממליץ לעבור לשימוש לקבצי AAC. המשמעות: יצרני נגנים ומכשירים דיגיטליים יפסיקו את השימוש בו (דיגיטל)

(צילום: שאטרסטוק)

כל כך התרגלנו אליו עד שנראה שבלעדיו העולמות הדיגיטליים והמוזיקליים לא יהיו אותו הדבר, אבל פורמט האודיו הפופולרי MP3 שנמצא איתנו כבר יותר מ-20 שנה - הולך להיעלם.

מכון 'פראונהופר', המכון הגרמני שסייע בפיתוח הקובץ ואחראי על כמה מהפטנטים שלו, הודיע בסוף החודש שעבר כי הוא מפסיק את פיתוח הפורמט הנפוץ, מסיים את החוזים עם כמה מהמפתחים בתחום וממליץ לעבור לקבצים מקודדים ממשפחת ה-AAC.

המשמעות המעשית של ההודעה היא שיצרניות מכשירים דיגיטליים, נגנים וכו', ככל הנראה לא ימשיכו ויימכרו מוצרים התומכים ב-MP3 כיוון שלא יקבלו מענה טכני לנושאים שונים.

הרצון הוא בראש ובראשונה להחליף את את הקובץ הדיגיטלי ב-AAC "הנחשב ליעיל יותר מ-MP3 ומציע הרבה יותר פונקציונליות", אמרו בהודעת במכון.

קובץ ה-AAC קיים כבר מספר רב של שנים ויכולת הדחיסה שלו בהשוואה ל-MP3 נחשבת טובה יותר הן מבחינת איכות השמע כיוון שהוא תומך בטווח רחב הרבה יותר של תדרים, נפח קובץ קטן יותר ושיפורים נוספים.

כבר כיום רוב הנגנים תומכים בפורמט כמו גם אפליקציות ותכנות ניגון במחשב, מתי יתרגלו גם הצרכנים לשינוי? כנראה שזה לא יקרה תוך חודש או חודשיים אך שעון החול של ה-Mp3 כבר נהפך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר