לפנות בוקר, בדרך הביתה

האימה: 'ווייז' הובילה את המשפחה החרדית לכפר פלסטיני

בעקבות טעות בשימוש בתוכנת הניווט, מצאו עצמם הורים ושלושת ילדיהם - תושבי מודיעין עילית, בלב שטחי הרשות הפלסטינית. בתיאום עם צה"ל, השוטרים הפלסטינים ליוו אותם בדרכם החוצה מהכפר (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כניסת ישראלים לעיר פלסטינית. ארכיון (צילום: מתוך פייסבוק, ynet)

הורים ושלושת ילדיהם, תושבי העיר החרדית מודיעין עילית, שניתבו אמש (ראשון) את רכבם בנסיעה מירושלים בהתאם להוראות מערכת הניווט 'ווייז', הגיעו בטעות לעיירה הפלסטינית-מוסלמית אבו קש, בסמוך לביר זית צפונית לרמאללה.

המשפחה נחרדה כך לפתע לגלות את עצמה, לפנות בוקר, בתוך שטחי B ׁשבשליטה אזרחית של הרשות הפלסטינית. כשהבין אבי המשפחה את הטעות שנגרמה לטענתו בגלל 'ווייז', הוא מיהר להתקשר למשטרת ישראל.

בעבר זה הסתיים אחרת. מתקפה של פלסטינים על ישראלים שטעו בעקבות 'ווייז' ונכנסו לעירם (צילום: מתוך פייסבוק, ynet)

ל"כיכר השבת" נודע, כי המשטרה יצרה קשר עם מנהלת תיאום וקישור של מתאם פעולות הממשלה בשטחים בצה"ל, ואנשיה הפעילו מיידית את מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית.

וכך, בחשכת הליל, ליוו שוטרים פלסטינים את בני המשפחה המפוחדים למחסום פוקוס שליד בית אל, תוך הדרכה מדוקדקת של צה"ל, כדי שהם ייצאו בבטחה בדרך לביתם במודיעין עילית.

זו לא הפעם הראשונה שמתרחשים אירועים שכאלו. בעבר, לאחר תקרית בה טעו שתי חיילות בעקבות תוכנת הניווט הפופולרית ונכנסו לטול כרם, פורסם האופן בו יש לפעול עמה כדי למנוע את הטעויות מסכנות החיים.

החיילות שטעו אל תוך טול כרם. ארכיון (צילום: ynet)

אפליקציית הניווט Waze, מופעלת באופן אוטומטי בהגדרת "הימנע מאזורים מסוכנים". כך נמנעת התוכנה מלכוון בטעות את הנוסע אל תוך שטחים מסוכנים, דוגמת שטחי A ו-B שבשליטת הפלסטינים, יש להיזהר שלא לבטל אפשרות זו.

מוויז נמסר בתגובה: ״ברירת המחדל של וויז בישראל מונעת ניווטים דרך אזורים מוגדרים, אשר הכניסה אליהם אינה מורשית לישראלים על פי חוק (אלא אם כן המשתמש מכבה אותה באופן יזום בכוונת תחילה). לפני מספר חודשים השיקה וויז שכבת הגנה נוספת בדמות התראת אזור מסוכן, חלון קופץ לפני שהנהג נכנס לאזור כזה. הפיצ׳ר אף ינווט אל מחוץ לאזור נהגים אשר נכנסו בטעות לאזור זה, כאשר וויז מופעלת ולא הוגדר יעד. אנו מעודדים את הנהגים שלא לכבות את שכבת ההגנה הזו, וכמו כן לעדכן את הגרסא של וויז באופן קבוע בכדי לוודא שהם נהנים מהגרסא העדכנית של האפליקציה.
כמו תמיד, אנו ממליצים לכל הנהגים להפעיל שיקול דעת בעת הנסיעה לפי תוואי השטח ולפי התמרורים המוצגים בדרך, כדוגמת שני התמרורים המוצבים בכניסה לביר זית ומזהירים מפני כניסת ישראלים לאיזור.״

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר