"הפלסטינים אינם פרטנרים"

אדלסון זועם: אין סיבה לא להעביר את שגרירות ארה"ב

המיליארדר האמריקאי הביע את זעמו על הרמזים מצד הבית הלבן על כך שהשגרירות האמריקאית לא תועבר בקרוב מתל אביב לירושלים ואמר כי "הפלסטינים אינם פרטנרים" (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שלדון ומרים אדלסון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

המיליארדר היהודי-אמריקני, שלדון אדלסון, בעליו של החינמון 'ישראל היום', זועם על מזכיר המדינה האמריקאי, רקס טילרסון בשל דבריו על האפשרות שהשגרירות האמריקנית בישראל לא תועבר לירושלים - כך דווח היום (שני) באתר "אקיוס".

טילרסון אמר את הדברים אתמול בריאיון לרשת NBC. לדבריו, הנשיא דונלד טראמפ נוקט משנה זהירות בכל הנוגע להעברת השגרירות מתל אביב לירושלים, אחת מהבטחות הבחירות שלו עליה חזר פעמים רבות.

הסוגיה גרמה גם לוויכוחים פנימיים בתוך הממשלה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר החינוך נפתלי בנט, שקורא להפעיל לחץ על טראמפ בנושא במהלך ביקורו בישראל בעוד שבוע. גם נתניהו עצמו קרא כמה פעמים לבית הלבן לפעול להעברת השגרירות אך על פי הדיווחים נתניהו יוותר על הנושא אם הממשל האמריקאי יאפשר לישראל לבנות באופן חופשי בירושלים וביו"ש.

לפי הדיווח, שהתבסס על שני גורמים אנונימיים, אדלסון - שתרם חמישה מיליון דולר לטקס ההשבעה של טראמפ בינואר ועשרות מיליוני דולרים למועמדים רפובליקנים לאורך השנים - אינו תומך בטיעון שלפיו העברת השגרירות תפגע בתהליך השלום. אלדסון, כך דווח על פי האתר, אמר לטראמפ כי הפלסטינים הם "פרטנרים בלתי-אפשריים" וכי הם מעלים דרישות שישראל לא יכולה לעמוד בהן.

אדלסון ורעייתו מרים צפויים להגיע בשבוע הבא לישראל, במקביל לביקורו הרשמי של טראמפ וסביר להניח שנושא השגרירות יעמוד על הפרק בשיחות בין הצדדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר