הנחיות חדשות

ארגוני השמאל יצטרכו לצרף נאמן ביטחון

בעקבות פיגוע הדקירה בתל אביב עודכנו הנהלים לארגונים ולמוסדות שמאל המבקשים היתרים לפלסטינים לביקור בישראל: יחויבו בנאמן ביטחון ישראלי לליווי הקבוצה (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת הפיגוע (צילום: דנה קופל, ynet)

בהמשך לפיגוע שהתרחש לפני כשלושה שבועות ברחוב הירקון בתל אביב, על ידי מפגע אשר לו היתר לצרכי ביקור בישראל במסגרת פעילות ארגונים ומוסדות, בוצע תחקיר מעמיק על ידי כוחות הביטחון.

בהתאם למסקנות ולהמלצות התחקיר, אושר על ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים,אלוף יואב (פולי) מרדכי, בתיאום עם גורמי הביטחון, לחייב ארגוני שמאל בצירוף נאמן ביטחון ישראלי לליווי הקבוצות למשך כל זמן שהותם בישראל.

כמו כן, הוחלט על קיום כנס ייעודי לארגונים ולמוסדות לחידוד ולביצוע הסברה נרחבת באשר לנהלים ולדרישות הביטחון לצורך קבלת היתרים לביקור בישראל.

על פי הדיווח כבר ביום הפיגוע הנחה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי,להקפיא את כל ההיתרים לצרכי ביקור בישראל הניתנים לארגונים עד לסיום תחקיר והפקת לקחים ואלו חודשו רק היום ובהתאם לעמידה בקריטריונים של גורמי הביטחון.

כזכור, כתב אישום הוגש נגד המחבל עמאד אגבר, פלסטיני בן 18 משכם, שביצע את פיגוע הדקירה במלון ברחוב הירקון בתל אביב, בו נפצעו שלושה בני אדם.

פיגוע הדקירה כפי שתועד במצלמת אבטחה

בתיעוד האירוע נראה אגבר מתהלך בלובי של בית המלון, נכנס לגלריה ואז דוקר את המוכרת ואת בעלה שנכח בסמוך. מכתב האישום עולים פרטי הפיגוע בכללותו: אגבר החליט להרוג יהודים "בשל היותם יהודים", כדי להפוך לשהיד.

"בדצמבר 2016 החליט אגבר לבצע פיגוע דקירה באזור ים המלח, שם סבר שימצא יהודים רבים", נכתב בכתב האישום. "לשם כך קנה בשכם סכין עם להב נשלף שאורכו כ-15 ס"מ ונסע ליריחו, שם לקח מונית לכיוון ים המלח. במהלך נסיעתו שוחח עם נהג המונית, וזה אמר לו שבתקופה הרלוונטית לא צפויים להיות הרבה אנשים בחוף ים המלח. אגבר נמלך בדעתו ונסע חזרה ליריחו, שם השליך את הסכין ומשם חזר לביתו בשכם".

לאחר מכן, "בסמוך לחודש מרס השנה, החליט אגבר להגיע לתל אביב, בהאמינו כי שם יוכל לפגוע בכמה שיותר יהודים. הוא הגיע לתל אביב ופנה לחברה תיירות המארגנת טיולים, שבמסגרתם נותנת היתרי כניסה חד-יומיים לישראל. לשם קידום מטרתו למד את האזור המיועד בגוגל מפות. בנוסף הצטייד הנאשם בנשק קר על ידי כך שהשחיז ושייף מבעוד מועד את אבזם חגורתו, על מנת שלא להיתפס בבידוק הביטחוני. כמו כן הוא הכין תיק והצטייד בבגדים נוחים".

כפי שכבר פורסם, ב-23 באפריל אגבר נכנס לישראל עם היתר כניסה חד יומי דרך ארגון שמאל המארגן סיורי פלסטינים-יהודים כדי "לקרב לבבות", ובעצירה הראשונה של האוטובוס, באזור פארק הירקון, עזב את הקבוצה, יצא לביצוע תוכנית הרצח והחל בחיפוש אחר קורבנות יהודים. במסגרת תוכניתו הוא הלך לכיוון הים, דקר אדם כבן 70 באמצעות אבזם החגורה, היכה אותו באגרופים ובעיטות וברח מן המקום.

"בהמשך נכנס הנאשם ללובי של מלון ליאונרדו ביץ', שם לקח קאטר שהיה מונח על אחד השולחנות והמשיך בחיפוש אחר קורבנות נוספים. הנאשם נכנס לחנות עתיקות בלובי המלון, דקר בחזקה אישה באזור צווארה על מנת להרגה וגרם לחתכים באזנה, אשר הצריכו תפרים ושחזורים, וכן ניסה לדקור את בעלה, אשר החל במרדף אחריו. אגבר המשיך בתוכנית הרצח כשהבעל דולק אחריו, רץ לכיוון הלובי של המלון ונתקל בעובד המלון שניסה להדפו. הוא היכה את העובד באמצעות הקאטר בראשו, גרם לו לדימום וחבלה בראש וניסה לברוח החוצה מן המלון. כל זאת, כאשר הבעל חסם את הדלת המסתובבת. אגבר רץ לתוכה ויצא דרכה תוך כדי ניפוץ זכוכית הדלת, עד אשר נעצר מחוץ למלון על ידי שוטרים".

לדברי פרקליטות מחוז תל אביב, "ניסיונות הרצח בוצעו תוך תכנון קפדני ומפורט, בכוח רב, כשהמשיב דוקר פעם אחר פעם את קורבנותיו. מסעו של המשיב נפסק אך בשל תושייתם של האזרחים אשר התערבו ומנעו מהמשיב להמשיך, ואך במזל הסתיים הארוע כולו בפציעות בלבד". אגבר מואשם בארבע עבירות של ניסיון רצח ומעשה טרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר