ההדלפה

דיווח: המידע המסווג הגיע מבת ברית במזרח התיכון

הדיווחים כי הנשיא האמריקאי מסר מידע מסווג לידי הרוסים מעוררים סערה של ממש, כשהפעם נמסר כי המידע הגיע מבת ברית במזרח התיכון שאיימה לא להעביר יותר מידע (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ ולברוב בפגישה אתמול (צילום: הבית הלבן)

הסערה סביב החשיפה של המידע המסווג בידי דונלד טראפ באוזני שר החוץ הרוסי ממשיכה במלוא עוזה. עיתון ה"ניו יורק טיימס" מדווח הבוקר (ג') כי המידע המודיעיני המסווג שחשף לכאורה דונלד טראמפ בפני בכירים רוסים הגיע מבעלת ברית במזרח התיכון.

לפי הדיווח, המידע המודיעיני, שעסק בדאעש ובשיטות הפעולה של הארגון הקיצוני, היה רגיש כל כך שהגורמים האמריקנים שקיבלו אותו כלל לא חלקו אותו עם הממשל או עם בעלות ברית אחרות. גורם לשעבר בממשל אמר שבעלת הברית הזהירה את האמריקנים שהעברת מידע רגיש כל כך תיפסק אם המידע יעבור הלאה.

על פי הדיווח הבוקר, בעיתון הוושינגטון פוסט, טראמפ חשף מידע מסווג ביותר הקשור להתנהלות דאע"ש בפני שר החוץ הרוסי לברוב והשגריר הרוסי בבירה האמריקאית, סרגיי קיסליאק במהלך פגישתם בשבוע שעבר בבית הלבן.

יצוין, כי כנשיא ארה"ב רשאי טראמפ להסיר סיווג ביטחוני כמעט מכל מידע, ולכן לא נראה שהוא עשה פעולה שאינה חוקית. עם זאת חשיפת המידע לבכירים הרוסים מבלי ליידע את בעלת הברית נחשבת להפרה אתית חמורה והיא מעוררת ביקורת עזה על טראמפ שגם כך נחשב כקרוב מידי לרוסיה בעיני הציבור האמריקאי.

למרות הדיווחים הרבים, הבית הלבן הכחיש שטראמפ חשף מידע רגיש בפגישה עם לברוב וקיסליאק בוושינגטון. בעקבות הפרסומים ערך היועץ לביטחון לאומי, הרברט ריימונד מקמאסטר, מסיבת עיתונאים שבה דחה את הפרסום: "אין דבר שהנשיא מתייחס אליו ברצינות יותר מאשר סיפורים המגיעים לתושבים. הסיפור שדווח הלילה הוא שקרי. הנשיא ושר החוץ הרוסי סקרו איומים משותפים לשתי המדינות, כולל איומים על התעופה".

גם הרוסים מכחישים את הדיווחים, שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, התבטא הבוקר (שלישי) אמר כי "הדיווח לפיו טראמפ העביר לנו מידע סודי ביותר הוא שקרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר