תביעת הליב"ה

ביהמ"ש: תביעת היוצאים בשאלה פוליטית

בית המשפט ציין את הדברים בפתח הדיון הראשון שנערך היום בתביעת היוצאים בשאלה נגד המדינה בנושא לימודי הליבה והפנה את התובעים לזירה הפוליטית ולא המשפטית (חרדים)

(צילום: שאטרסטוק)

בית המשפט התייחס בפתח הדיון היום (שלישי) בנושא תביעת היוצאים בשאלה בנושא לימודי הליבה ואמר כבר בראשית הדיון כי דעתו נוטה לאמץ את עמדת מוסדות החינוך החרדי, כי המקום הראוי לברר סוגיה זו הנו בזירה הציבורית ולא בזירה המשפטית.

כזכור, לפני כשנתיים הגישו קבוצת יוצאים בשאלה תביעה נגד המדינה בטענה כי החינוך החרדי שקבלו, לא סיפק להם כלי התמודדות בחיים וכי נגרם להם נזק מכך שהמדינה לא אכפה את לימוד מקצועות הליבה בחינוך החרדי.

מדינת ישראל, המגדירה את עצמה כמדינה יהודית, ניסתה לגלגל את התביעה אל מוסדות החינוך והורי הילדים, כשבעצם המדינה מטילה את האשמה ואפשרות התביעה על ההורים והמוסדות בגין כך ששלחו את ילדיהם ללמוד תורה במוסדות החינוך החרדי.

עו"ד דוד הלפר

בעקבות התלבטות לא פשוטה של המוסדות בשאלה האם להתגונן מפני התביעה קנטרנית זו, הוחלט בהנחיית גדולי ישראל, כי המוסדות יציגו בבית המשפט את עמדת היהדות הנאמנה.

משרד עוה"ד דוד הלפר שייצג את המוסדות החרדים יחד עם משרדו של עו"ד אורי קידר שבו והבהירו את הקושי הרב הנעוץ בעובדה שמדינת ישראל מגלגלת את התביעה לפתח מוסדות החינוך ומשפחות התלמידים, דבר הסותר את הסטטוס קוו ואת החשיבות העליונה של לימוד התורה כערך מרכזי במדינה יהודית.

מיוצאים לשינוי נמסר: "עמותת "יוצאים לשינוי" לא תיכנע ללחצים אשר נועדו לגרום ליוצאים בשאלה לסגת מתביעתם, ויחד נמשיך בכל הכוח להלחם למען עתידם של היוצאים בשאלה וכלל יוצאי המגזר החרדי אשר סובלים מאפליה (כפי שהיטיבו להגדיר זאת עורכי הדין של הצדים השלישיים: "התנהלות בריונית זו הינה סחטנות של ממש). בכדי להמשיך להיאבק על עתידם של היוצאים בשאלה, ועל מנת להוריד מסדר היום את טענת ההתיישנות, אנחנו קוראים ליוצאים בשאלה שטרם מלאו להם 25 שנים, ליצור עמנו קשר על מנת להצטרף לתביעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר