עסקנים חרדים חוששים

טראמפ יתפלל יחד עם בתו בכותל וייצור 'פרצה תודעתית'?

עסקנים חרדים חוששים מתפילה משותפת של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, רעייתו מלאניה ובתו יעל (איוונקה) ברחבת הכותל המערבי. "מחזה שעלול להשפיע על תודעתם של מליוני יהודים" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Benjamin Applebaum / White House)

‏במסגרת ביקורו הממלכתי הראשון של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישראל הוא צפוי לבקר ברבת הכותל המערבי - אך ללא נוכחות של מנהיגים ישראלים, זאת מאחר והאזור נחשב קדוש לדברי האמריקאים לשלוש הדתות.

רחבת הכותל צפויה להיסגר לזמן מה לכבודו של הנשיא האמריקאי שיישא תפילה יחד עם בני משפחתו במקום הקדוש.
גורמים חרדיים מעלים את החשש על רקע הביקור מכך שטראמפ יבקש להגיע לתפילה יחד עם רעייתו מלניה, בתו הגיורת איוונקה וחתנו היהודי ג'ארד קושנר, מה שעלול ליצור מראית עין של תפילה במעורב ובעיקר על רקע המאבקים בשנתיים האחרונות על קדושת הכותל המערבי.

היועץ לביטחון לאומי על ביקור טראמפ (ynet)

כתב חדשות 2 יאיר שרקי, צייץ בחשבון הטוויטר כי "טראמפ יהיה הנשיא האמריקני הראשון שיבקר בכותל בזמן כהונתו, ועשוי לקבוע תקדים נוסף של תפילה יחד עם בנות משפחתו בתוך הרחבה שתיסגר לכבודו".

לדברי שרקי "עוד לא הגיעה בקשה רשמית כזו מהאמריקנים, ובצד הישראלי של המארגנים יש מי שמעריך (או מקווה) שאיוונקה תמנע את המבוכה בשל היכרותה עם ההלכה".

‏שרקי טוען כי החשיבות של תמונה כזאת, אם תהיה, היא בעיקר כלפי יהדות ארצות הברית שעוקבת באהדה אחרי מאבק נשות הכותל והזרמים הלא אורתודכסים לתפילה שוויונית.

ג'ארד קושנר, איוונקה ודונלד טראמפ (מתוך הפייסבוק של איוונקה טראמפ)

כאמור עסקנים חרדים מביעים את תקוותם שהמחזה הזה לא יתרחש, מאחר והוא עלול להשפיע על תודעתם של מליוני יהודים שיראו כי ניתן חלילה בשביל הכבוד והשלום לשנות ממנהג המקום ומגדרי הצניעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר