סערת המדע המודיעיני שהודלף

"בגלל טראמפ: חיי מרגל ישראלי בשורות דאעש - בסכנה"

המידע המודיעיני שהדליף נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לשר החוץ הרוסי, על איסור הכנסת המחשבים למטוסים - מעמיד בסכנה את חייו של מרגל ישראלי בשורות ארגון הטרור האכזרי דאעש (אקטואליה)

המדליף טראמפ (צילום: The White House)

המידע המודיעיני שהדליף נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב והשגריר הרוסי בוושינגטון, סרגי קסלייק, מעמיד בסכנה את חייו של מרגל ישראלי בשורות ארגון הטרור האכזרי - דאעש, כך דיווחה הלילה (רביעי) רשת ABC.

בדיווח של הרשת נאמר כי "חיי מרגל ישראלי שמוצב בתוך דאעש נמצאים בסכנה הלילה". לפי הדיווח, המרגל סיפק מידע בנוגע לכוונה של דאעש לבצע ארגון במטוס נוסעים בדרכו לארה"ב, בעזרת פצצה שתוטמן במחשב נייד.

בעקבות אמינות המידע, אסרה ארה"ב העלאת מחשבים ניידים, אייפדים ומכשירים אלקטרוניים למטוסים שעושים את דרכם לארה"ב מכמה מדינות.

לצד ארדואן: טראמפ מגיב על החשיפה, אתמול (צילום: The White House)

אתמול דווח כי המידע הרגיש שהדליף טראמפ בנוגע לאיסור המחשבים הניידים במטוסים הגיע מ"בעלת ברית במזרח התיכון", שהזהירה את האמריקנים כי אם המידע הרגיש יעבור הלאה או אם המקור ייחשף - תיפסק העברת המידע.

כעבור כמה שעות דווח ב"ניו יורק טיימס" כי מדינת ישראל היא זו שסיפקה את המידע הרגיש.

דובר הבית הלבן, שון ספייסר, נשאל אתמול האם אכן ישראל היא מקור המידע והוא השיב: "אני לא יכול להגיב ספציפית על כך". טראמפ צייץ אמש בטוויטר כי יש לו זכות לחלוק עם רוסיה מידע.

יצוין כי ממשל טראמפ ניסה למנוע מכלי התקשורת לפרסם את אותו מידע. ב-CNN דווח כי גורמי מודיעין אמריקנים טענו כי פרסום הפרטים יסכן חיים. לפי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", המידע המודיעיני היה כה חשאי עד שהוא לא הועבר, אפילו לבנות הברית הקרובות ביותר של ארצות הברית שהן חלק מברית "חמש העיניים" - בריטניה, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד.

ב-CNN דווח עוד כי המידע באשר לאיסור העלאת המחשבים למטוסים היה כה מסווג ולכן הם לא חשפו פרטים אודותיו, בשל החשש כי פרסום המידע שכלל את העיר שבה נאסף המודיעין שהוביל לאיסור, יכול לסייע לאויבים להבין מה מקור המידע.

במסיבת עיתונאים שערך טראמפ בבית הלבן עם הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן הוא התייחס לחשיפת המידע המסווג, ורק אמר כי הפגישה עם הרוסים "הייתה מוצלחת מאוד ותתרום למלחמה בטרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר