הכותל שייך לישראל?

היועץ לביטחון לאומי ודובר הבית הלבן מתחמקים, השגרירה באו"ם נחרצת

היועץ לביטחון לאומי האמריקני כמו גם דובר הבית הלבן התחמקו מתשובה לשאלה האם הכותל המערבי חלק מישראל, זאת לעומת שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי (חדשות, מדיני)

הכותל. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

היועץ לביטחון לאומי, הרברט ריימונד מקמאסטר, נשאל אתמול (שלישי) במסיבת עיתונאים האם הבית הלבן מכיר בכותל המערבי כחלק ממדינת ישראל, אך התחמק מתשובה. גם דובר הבית הלבן התחמק ואמר כי "ברור שהכותל בירושלים".

מאז התקרית הדיפלומטית בין ארה"ב וישראל במהלך הכנת ביקורו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בכותל המערבי, נראה כי ממשל טראמפ מתחמק מלהשיב בבירור כי הכותל של ישראל.

במהלך מסיבת עיתונאים, אמר היועץ לביטחון לאומי כי טראמפ יגיע לכותל המערבי אך הבהיר כי אף מנהיג ישראלי לא יצטרף אליו. כשנשאל האם הבית הלבן מכיר בכותל כחלק ממדינת ישראל, הוא התחמק ואמר: "זו שאלה של מדיניות. הנשיא הולך לבקר בכותל כחלק ממדיניות לקדם אחווה ואחדות בין כל הדתות".

דובר הבית הלבן, שון ספייסר, נשאל שאלה דומה וגם הוא התחמק. "הכותל המערבי הוא אחד המקומות הקדושים במדינה וברור שהוא בירושלים", אמר ספייסר.

לעומתם, שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, הביעה עמדה נחרצת בסוגיה, ואמרה בראיון לרשת CBN כי "אני לא יודעת מה המדיניות של הממשל, אבל אני מאמינה שהכותל המערבי הוא חלק מישראל. אני חושבת שכך התייחסנו לעניין בעבר וכך אנחנו צריכים להתייחס לכך גם היום. תמיד חשבנו שהכותל המערבי הוא חלק מישראל".

היילי, הביעה תמיכה בהעברת שגרירות ארה"ב לירושלים ואמרה כי "כמובן שאני מאמינה שאנחנו צריכים להתייחס לירושלים כבירת ישראל השגרירות צריכה לעבור לשם, הרי כל הממשלה הישראלית נמצאת בירושלים".

כזכור, חברי הצוות האמריקני המכינים את ביקורו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישראל הצליחו לחולל תקרית דיפלומטית, בין ארה"ב וישראל, במהלך ביקור הכנה בכותל המערבי.

האמריקנים שהגיעו לכותל כדי להכין את ביקור טראמפ במקום, ביקשו מהצוות הישראלי לעזוב את המקום בטענה ש"זה לא שטח שלכם, זה בשטח הגדה המערבית", כך דווח ב'חדשות 2', זאת לאחר שהישראלים ביקשו שראש הממשלה בנימין נתניהו יצטרף לביקור טראמפ בכותל, אך האמריקנים סירבו ובמקום התפתחו חילופי דברים בין הצדדים.

"אנחנו מבקשים מכם שתלכו מכאן", הגיבו שני פקידים מהקונסוליה האמריקנית לצוות הישראלי, "אנחנו רוצים להיות פה לבד. אנחנו לא יכולים להיות פה עם ישראלים רשמיים. זה לא שטח שלכם. זה בשטח הגדה המערבית. זה ביקור פרטי של הנשיא וזה לא קשור אליכם. זה לא עניינכם".

הצוות הישראלי הגיב: "מה שאתם אומרים לא מקובל לחלוטין ואנחנו דוחים את זה על הסף. זה מקום קדוש בריבונות ישראלית".

גורם בלשכת ראש הממשלה אמר בתגובה: "האמירה שהכותל המערבי הוא שטח בגדה המערבית, התקבלה בתדהמה. בישראל משוכנעים שאמירה זו מנוגדת למדיניות הנשיא טראמפ, כפי שבא לידי ביטוי בהתנגדות התקיפה להחלטת מועצת הביטחון האחרונה. ישראל פנתה לארה"ב בעניין זה".

דובר הבית הלבן שון ספייסר אמר בתגובה כי הדברים אינם משקפים את עמדת הממשל האמריקני. "ההערה על הכותל המערבי לא אושרה והיא לא מייצגת את עמדת ארה"ב ובוודאי שלא את עמדת הנשיא טראמפ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר