צחנה עזה

המשרד להגנת הסביבה: אשדודים, אל תצאו מהבתים

בריכות החמצון באשדוד, בהן אירעה שריפה, גורמות לסירחון קשה. המשרד להגנת הסביבה: על תושבי אשדוד הקרובים למוקד האירוע, ותושבי ערים נוספות, להישאר בבתים (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מראה הערים ודברי המומחה (צילום: אורי דוידוביץ' ועדי בוקאי, ynet)

מאז אמש (שלישי) מתלוננים תושבים רבים המתגוררים במרכז הארץ על ריח רע שלא ניתן להתעלם ממנו. מאזור אשדוד ועד הרצליה התקשרו אנשים למוקדים העירוניים ודיווחו על הריח הלא נעים.

לפי ברוך ובר, מנהל מחוז דרום של המשרד להגנת הסביבה, "מקור הריח הוא שריפת קוצים שפרצה אתמול בערב והתפשטה למערומי אשפה שנזרקו סביב בריכות החמצון באתר הפסולת א.א. אשדוד".

בעקבות כך, המשרד להגנת הסביבה ממליץ לציבור שבאזורים הסמוכים לשריפה בבריכות החמצון באשדוד להימנע משהייה בחוץ שלא לצורך.

המלצה זו תקפה גם עבור התושבים שנמצאים ביבנה ובאזורים נוספים שבהם יש מטרדי ריח עשן, כל זמן שהוא מורגש.

כעת נבחנת הזרמה של מי קולחין מטוהרים לבריכות כדי להביא לכיבוי השריפה. ובר הוסיף בראיון ל-ynet: "הודענו לעיריית אשדוד ולכבאות כי אנו מוכנים למהלך שיש לו מחיר סביבתי נמוך יחסית. העשן הכבד גורם לריחות ולגל תלונות עד ליבנה וגדרה. נרשמה עלייה בריכוזי חלקיקים בתחנות המעבר".

האירוע במשרפת הזבל באשדוד

לדבריו, "עוד לא הגענו לסף שיגרום לנו להמליץ על הסתגרות בבתים. יש שורה של מפגעים שאנחנו מוטרדים מהם - מפגעים של שריפות וגם מפגעים אחרים שהם בדרך כלל פיזור רפש של בעלי חיים שמטופל בצורה די פרטיזנית בשדות ויכול לגרום לצנחה עצומה. אנחנו מנסים ככל האפשר לאכוף את החוק על אותם אלה שמפזרים את הרפש בצורה לא מסודרת".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "הנושא מוכר ובמעקב. בשלב זה לא זוהתה חריגה במדדי זיהום האוויר שנבדקו. מבדיקה עולה כי הריח החריף שהגיע לאזור תל אביב-יפו נובע משריפה באזור אשדוד".

יבנה, אחת הערים שבתוך עשן מסריח

עיריית יבנה עדכנה את התושבים שלה כי מקור הריח ב"שריפה בשדה פתוח ומרוחק מהעיר הנמצא בחלקו הצפוני של אזור התעשייה אשדוד. בשל כיוון הרוח, ריח השריפה מורגש ברחבי העיר. כוחות כיבוי אש והצלה פועלים במקום בניסיון לכבות את השריפה. נציגי המשרד להגנת הסביבה, איגוד ערים, המחלקה לאיכות הסביבה בעיריית יבנה וגורמים נוספים נמצאים במקום ועוקבים אחר הטיפול לכיבוי השריפה. בשלב זה אין הנחיות מיוחדות לתושבים".

כזכור, בחודש שעבר דשן שהושאר חשוף גרם לישובים רבים בגוש דן לסבול מריח צחנה עז. אז אותר המפגע והאחראי לו, ודווח כי הוא נחקר ויישקל אם אם במעשיו יש משום עבירה פלילית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר