עיר הקודש, תשע"ז

ההתחרדות בבירה נמשכת: רק 21 אחוז מהיהודים - חילונים

נתוני הלמ"ס לרגל 'יום ירושלים' המתקרב, מלמדים על פניה הנוכחיות של בירת ישראל: יותר חרדים, יותר ילדים ופחות עובדים בתוך האוכלוסייה המהווה כ-10 אחוז מכלל תושבי המדינה (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

לרגל 'יום ירושלים' המתקרב, מפרסמת היום (רביעי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים על העיר, לפיהם עולה כי שיעור האוכלוסייה החרדית הבוגרת בעיר עלה ב-5 נקודות האחוז לעומת קיטון ב-7 נקודות האחוז באוכלוסייה החילונית והמסורתית.

הנתונים הללו משקפים את העובדה הברורה כי העיר ירושלים ממשיכה במגמת ההתחרדות: כ-35 אחוז מן התושבים מגדירים את עצמם כחרדים, לעומת 21 אחוז אחוז המגדירים עצמם כחילונים.

אם קשר או בלי - רק 52.4 אחוז מתושבי ירושלים השתתפו בכוח העבודה ב-2016 לעומת 64.1 אחוז מכלל האוכלוסייה בישראל. רק 34 אחוז מבין כלל תלמידי י"ב בעיר זכאים לתעודת בגרות, כמעט חצי מהממוצע הארצי שעומד על 64 אחוז. מבין התלמידים שניגשו לבחינות הבגרות בחינוך היהודי, רק 62 אחוז זכאים לתעודה, הרבה פחות מהממוצע הארצי העומד על 78 אחוז.

אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

82 אחוז מהתושבים, 4 מכל 5 ירושלמים, גרים בעיר יותר מ-20 שנה. שיעור התושבים הוותיקים בעיר גבוה בהרבה מהממוצע בכלל האוכלוסייה בישראל, שעומד על 63 אחוז שגרים באותו היישוב במשף תקופה כזו.

הנתון הבא לא מייחד דווקא את ירושלים, והוא נרשם גם בערים גדולות נוספות כמו ראשון לציון וחיפה: מאזן ההגירה הפנימית בעיר נותר להיות שלילי. כ-7,800 תושבים עזבו את העיר, מתוכם 7,600 יהודים. הרכב האוכלוסייה היהודית בירושלים השתנה בשנים 2010-2016 וחשוב להדגיש כי מקור הגידול העיקרי בעיר הוא הגידול הטבעי.

אילוסטרציה (צילום: Sebi Berens/Flash90)

בלמ"ס מצאו, כי התושבים החדשים בירושלים הגיעו בעיקר מבני ברק, תל אביב ובית שמש, מעלה אדומים וביתר עילית. תושבי העיר שעזבו אותה עברו בעיקר לבית שמש, תל אביב, מודיעין, גבעת זאב, ביתר עילית ובני ברק.

בשורה התחתונה - ירושלים היא העיר הגדולה ביותר בישראל. בסוף 2015 עמד מספר התושבים בירושלים על כ-10 אחוז מכלל תושבי המדינה, 865,700 נפשות. על פי הנתונים, רק 11 אחוז מהאוכלוסייה הבוגרת שמעל גיל 20 בירושלים היא אוכלוסייה חדשה, המתגוררת בעיר פחות מ-10 שנים. הממוצע בכלל האוכלוסייה עומד על 20 אחוז, כמעט כפול מירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר