הצעת מלכיאלי

אושר בטרומית: הערכת היטל השבחה - ללא התניה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) שתאפשר למחזיק בנכס לקבל הערכה של היטל ההשבחה ללא הצגת חוזה מכירה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ מיכאל מלכיאלי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה הבוקר (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק התכנון והבנייה (תיקון - בקשה לעריכת שומת השבחה לצורך הערכת כדאיות עסקה), פ/3954 של חבר-הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) וקבוצת חברי כנסת.

חוק התכנון והבנייה, קובע כי אם חלה השבחה במקרקעין, ישלם בעל המקרקעין היטל השבחה. החוק כיום אינו מאפשר לבעל מקרקעין שהושבחו, לפנות לוועדה המקומית ולברר את שומת ההשבחה בלי להתחייב לשלם את ההיטל באופן מיידי.

ללא מידע זמין על שומת ההשבחה החלה על הקרקע מתקשים מוכרים ורוכשים של מקרקעין לבצע עסקאות מושכלות מאחר ואין בידם מידע וודאי על העלויות הנוספות הכרוכות בביצוע העסקה.

לפיכך מציע ח"כ מלכיאלי לקבוע כי אם החליטה ועדה מקומית על דחיית עריכת השומה עד למימוש הזכויות במקרקעין, רשאי בעל המקרקעין או בעל עניין באישור בעל המקרקעין, לדרוש מהוועדה לערוך את שומת ההשבחה.

עוד מוצע לקבוע כי במידה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה החליטה על דחיית שומת ההשבחה עד למימוש הזכויות, יוכלו בעל מקרקעין ובעלי עניין במקרקעין, באישור בעל המקרקעין בהם חלה ההשבחה, לדרוש מהוועדה לערוך את השומה כאמור מבלי להתחייב לשלם את ההיטל באופן מידי. הסדר זה יאפשר למבצעי העסקאות לברר את מצב המקרקעין ולקבל החלטה מושכלת טרם כריתת החוזה.

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר כי "רוב הרשויות נותנות את היטל שומה רק לאחר שבעל הנכס מראה חוזה מכירה. הדרישה הזו מקשה על מכירת הנכס וגורמת לזיוף מסמכי מכירה רק על מנת לקבל את שיעור ההיטל".

מליאת הכנסת, כאמור אישרה את החוק ברוב של 44 חברי כנסת שהצביעו בעד - וללא מתנגדים. הצעת החוק תועבר לוועדת הפנים והגנת הסביבה להכנה לקריאה ראשונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר