היבוא נעצר

משרד הביטחון חושש כי חליפות להרזייה ישמשו לפיגועים

בשבועות האחרונים נוצר ויכוח עז בהקשר להתנהלות בגבול רצועת עזה. על המוקד הפעם לא החמאס, אלא 28 חליפות slimming להרזיה, המשמשות לפעילות ספורטיבית (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

משרד הביטחון מתנגד בתוקף לכוונתה של חברה יבואנית מעזה להכניס את חליפות הרזיה לשטח הרצועה, משום שלדבריו הן עלולות לשמש צוללנים לצורכי פיגועים דרך הים, כפי שכבר נהג חמאס בעבר.

בחודש שעבר הביאה לישראל חברת "שרכאת" העזתית - שמייבאת מדי שנה 30 מכולות - מכולה עם ציוד ספורט המיועד לתושבי הרצועה. הציוד כלל את חליפות ההרזיה, וכן גרבי ספורט, נעלי ספורט, תיקי ספורט, כדורי טניס ומחבטים.

הסחורה הגיעה דרך נמל אשדוד, שם נבדקה על ידי המכס ושוחררה לאחר שעמדה בתנאים הרגילים המתחייבים. אלא שכשהיא נשלחה למעבר הסחורות כרם שלום, דרכו מוכנס הציוד ההומניטרי לרצועה, סרקו אותה בודקי משרד הביטחון, וכשנתקלו בחליפות ההרזיה הם החליטו לאסור את כניסת המכולה לעזה. 'החליפות הללו עלולות לשמש את צוללני חמאס לצורכי פיגוע בישראל ועל כן כניסתם לעזה אסורה', צויין בטופס העיכוב.

תרגיל של חיל הים מפני חדירת מחבלים (צילום: דובר צה"ל)

החברה היבואנית פנתה לאחראים לכך בכדי לשחרר את המכולה ולאפשר את כניסתה לרצועה. במכתבה למשרד הביטחון נטען: "כל יום שעובר והמכולה מוחזקת בידי משרד הביטחון נגרם נזק כלכלי ואנו שוקלים להגיש תביעה".

"מדובר בחולצות הרזיה בעלות שרוול קצר המשמשות לספורטאים ולמי שמעוניין להרזות. הסחורה היא בבעלות חברה העוסקת בייבוא מוצרי ספורט ולא ברור מדוע משרד הביטחון החליט כי מדובר בציוד העלול לשמש גורמי טרור. אם הסחורה לא תשוחרר אנו נפנה בשלב הבא לערכאות המשפטיות", מסר עו"ד פישמן המייצג את החברה.

תגובת משרד הביטחון לידיעה כפי שפורסמה ב-ynet: "המשלוח שעוכב נמצא בבדיקה, ואם בסיומה יתברר כי לא מדובר בציוד האסור בכניסה לעזה, הוא יועבר לגורמים המוסמכים לתיאום העברתו מחדש. מערכת הביטחון מנהלת מאבק עיקש בהברחות לגורמי הטרור ברצועת עזה, ואינה לוקחת שום סיכון בכל מקרה שבו מתעורר חשד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר