פה אחד

הועבר טרומית: מצלמות אבטחה בבתי אבות

אמנם מדובר רק בקריאה טרומית ולחוק ממתינה עוד דרך ארוכה, הכנסת אישרה את החיוב להצבת מצלמות אבטחה בבתי האבות כתנאי בסיסי כדי לקבל רישיון להפעלתו (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האם נמצא הפתרון להתעללויות בזקנים חסרי ישע? מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית את הצעת החוק שמחייבת להתקין מצלמות בבתי אבות סיעודיים כתנאי רישיון לאישור המחלקה.

ההצעה אושרה למרות שמשרד הבריאות התנגד להצעה, הקואליציה לא גיבשה עמדה לגביה ובוועדת שרים לחקיקה החליטו לדחות את הדיון בשבועיים. הצעת החוק אושרה במליאת הכנסת. 25 תמכו בהצעה, ללא מתנגדים.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי בחלק ניכר מבתי האבות הסיעודיים, שבהם נמצאו ליקויים חמורים של התעללות קשה בחוסים, נציגי הפיקוח של משרד הבריאות לא הצליח לאתר כלל את מקרי הפגיעה וההתעללות - דבר חמור לנוכח העובדה שאירעו במספר גדול יחסית של מקומות. כמו כן חלק מהמקומות שאליהם הגיעו הנציגים זכו לביקורות מרשימות שאף פורסמו באתר המשרד, וגרמו להטעיה משמעותית של הציבור ולכך שקשישים רבים המשיכו להגיע אליהם.

על פי ההצעה כל מסגרת סיעודית תחויב להתקין מצלמות בין כתליה במשך כל שעות פעילותה, לרבות שעות הלילה, כך שבמקרה של חשד סביר להתעללות או פגיעה יוכלו הרשויות להשתמש בחומר המצולם לצורך גיבוש תשתית ראייתית מספקת.

על פי ההצעה המצלמות לא ישדרו בזמן אמת לגורמים חיצוניים והתמונות יועברו אך ורק למערך הפיקוח של משרד הבריאות. התיעוד המצולם יוכל לשמש את המשטרה אך ורק במקרים שבהם יש חשד ממשי להתעללות באותה המסגרת. בחדר שבו שוכב קשיש יותקנו מצלמות, אך הן יופעלו באישור הקשיש או משפחתו בלבד.

את ההצעה שאושרה בקריאה טרומית קידמו חברים בקואליציה ובאופוזיציה, ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) ויואב קיש ויו"ר הקואליציה דוד ביטן (הליכוד). שמולי אמר היום כי "תמוה ומצער שמשרד הבריאות גם נכשל בפיקוח וגם ניסה בגלל שיקולים פוליטיים לעצור את החוק, מה שהיה חושף את הקשישים להתעללות נוספת. אנחנו נחושים להרחיב את ההגנה על הקשישים הסיעודיים ולא ניתן עוד לאיש לפגוע בהם. אני מודה ליו"ר הקואליציה וליו"ר ועדת הכנסת על הסיוע הרב בקידום ההצעה".

ח"כ יואב קיש הוסיף: "המציאות דורשת לחייב כל מסגרת סיעודית להתקין מצלמות. אפעל להשלמת החקיקה כבר במושב הכנסת הנוכחי. בכוונתי להרחיב את החקיקה על מנת להגן על כל חסרי ישע וביניהם כמובן נכים וקשישים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר