"איננו צד בסכסוך"

'שערי צדק' מטיל את האשמה על רוטשטיין

בית החולים 'שערי צדק' פרסם הערב הודעה בנושא סכסוך הרופאים במחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה עין כרם ואמר כי רוטשטיין מעוות את העובדות במקום לפתור אותן (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
פרופ' רוטשטיין בימים שמחים יותר, עם מינויו ( צילום: גדעון מרקוביץ' - פלאש 90)

בית החולים שערי צדק בירושלים פרסם הודעה מיוחדת על רקע מאבק הרופאים בבית החולים הדסה עין כרם סביב ההתנהלות במחלקה ההמטו-אונקולוגית מה שהביא בסופו של דבר להתפטרות כל צוות הרופאים של המחלקה.

''המרכז הרפואי שערי צדק אינו צד בסכסוך העבודה בין פרופ' זאב רוטשטיין לבין רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים והוריהם", נאמר בהודעת בית החולים הירושלמי ששמו עלה כמועמד אפשרי לקבלת המחלקה על כל רופאיה והילדים שמטופלים בה.

"שערי צדק הינו גורם אחראי שלא יעמוד בין הילדים החולים לבין קבלת טיפול רפואי. אנו ממליצים לפרופ' רוטשטיין לפתור את סכסוך העבודה בכלים המקובלים ולא להשליך לפתחו של שערי צדק את מחדליו בפתרון סכסוך העבודה בהדסה תוך עיוות העובדות'', נאמר בהודעת שערי צדק שרמז בצורה ברורה למדי את מי הוא רואה כאחראי למחדל.

בשערי צדק הדגישו כי בית החולים ''ימשיך להעניק טיפול מיטבי למאות אלפי המטופלים בבית החולים, לרבות ביחידה ההמטולוגית לילדים שבבית החולים''.

כזכור, לפני כשבוע וחצי, פרופ' יהונתן הלוי, מנהל בית החולים שערי צדק התייחס בראיון לרשת ב' לפרשה ולמודעות המחאה שפורסמו על ידי הוריהם של הילדים המטופלים במחלקה, "המודעות הללו מזעזעות. כשילדה בת שנתיים מככבת במודעה כזו זה דבר שלא היה צריך לקרות".

במענה לשאלה שלל הלוי את האפשרות שרופאי המחלקה הנסגרת יעברו לבית החולים שערי צדק והמחלקה תיפתח בו מחדש, "שערי צדק אינו רלוונטי. לא תיפתח אצלנו מחלקה בתוך מספר שבועות. הרופאים הללו לא יעברו אלינו בעתיד הנראה לעין ויתכן שלא יעברו אלינו בכלל".

"הנקודה כרגע היא גורל הילדים", טען הלוי, "אני במשך שישה חודשים מאז שהפרשה פרצה אני פועל מאחורי הקלעים כדי שהרופאים הללו ישארו בהדסה, הרופאים מצידם מרגישים שמצפונית הם לא יכולים להישאר".

"אני שוחחתי אמש חצי שעה בטלפון עם פרופ' רוטשטיין אחרי שהמודעה הועברה אלי", סיפר פרופ' הלוי, "מי שעומד מאחורי ההודעה הם ההורים והם אלו שגם הגישו את הבג"ץ. הבג"ץ הוא שיבוא שר הבריאות וינמק מדוע לא ינתן רשיון לשערי צדק לפתוח מחלקה, אבל אני אומר כאן, שערי צדק לא רלוונטי".

פרופ' הלוי גיבה את הרופאים ואמר "הרופאים הם הצדיקים בפרשה הזו. שישה רופאים שמקדישים את חייהם. במקום להרגיע את מצפונם על ידי פעילויות לא מאוד דרמטיות הופכים אותם לרשעים. הדסה ומשרד הבריאות טיפסו על עץ גבוה, אם יש צדיק בפרשה הזו אלו ששת הרופאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר