בכיר בוושינגטון

"טראמפ לא יכריז על העברת השגרירות"

בכיר בוושינגטון אומר הערב כי הנשיא טראמפ לא יכריז בביקורו בישראל על העברת השגרירות האמרקאית מתל אביב לירושלים, החשש בוושינגטון מפגיעה בתהליך השלום (מדיני)

שגרירות ארה"ב בת"א (צילום: ירון ברנר, ynet)

גורם בכיר בממשל בארצות הברית אומר הערב (רביעי) כי נשיא ארצות הברית דונלאד טראמפ החליט סופית שלא להכריז בביקורו בישראל על העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לישראל. עם זאת סייג הבכיר את דבריו ואמר כי ייתכן ובסופו של דבר יכריז טראמפ על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים.

לדברי הבכיר, בוושינגטון חוששים כי העברת השגרירות לירושלים עשויה לפגוע בחידוש תהליך השלום אותו מנסה הנשיא טראמפ להניע בביקורו בישראל.

בירושלים התאכזבו מהבשורה, השבוע אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, בישיבת סיעת הליכוד: "עמדתי העקבית והחד-משמעית היא, ששגרירות ארה"ב צריכה לעבור לירושלים וכך צריכות גם השגרירויות האחרות. הצגתי את העמדה הזאת בפגישתי עם מנהיגי ארה"ב והעולם, עם הסגל הדיפלומטי במדינת ישראל".

בהודעה אחרת שפרסמה השבוע לשכת ראש הממשלה נאמר: "העברת השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים, לא רק שלא תפגע בתהליך השלום, אלא להיפך. היא תקדם אותו על ידי תיקון עוול היסטורי ועל ידי ניפוץ הפנטזיה הפלסטינית שירושלים היא לא בירת ישראל".

יצוין כי במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות ארצות הברית שב הנשיא טראמפ ואמר כי בכוונתו להעביר את השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים זאת על פי החוק האמריקאי שקובע כי השגרירות אמורה לעבור לירושלים ורק דחיות של הנשיאים כל פעם בחצי שנה עיכבו את מימושו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר