חיים כפולים

מלך הולנד חשף: משמש כטייס כבר 21 שנה

מלך הולנד משתתף בתפקידו בטקסים שונים אך גם מנהל במקביל "חיים כפולים" כטייס משנה בטיסות מסחריות בהולנד. "זה התחביב שלי" חשף המלך בריאיון לתקשורת (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מלך הולנד, וילם אלכסנדר (צילום: שאטרסטוק)

בני משפחת המלוכה הבריטית ומלך ירדן עבדאללה השני ידועים בכישורי הטייס שלהם מתקופת שירותם הצבאי אך אף אחד מהם לא מפתיע כמו מלך הולנד שחשף כי במשך 21 שנים הוא משמש כטייס משנה בטיסות מסחריות של חברת התעופה ההולנדית KLM.

בריאיון ל"דה-טלגרף" ההולנדי סיפר המלך כי בימים כבר מהימים שבהם כיהן כיורש העצר, הוא משמש כטייס משנה ולוקח חלק פעמיים בחודש בטיסות החברה. הוא הסביר כי "התחביב" שלו מסייע לו להתנתק מהלחץ ומחובותיו הטקסיים במסגרת משפחת המלוכה.

"הדבר שהכי חשוב לי הוא להחזיק בתחביב שאני צריך להתרכז בו לחלוטין", הסביר המלך ההולנדי, "יש לך מטוס, נוסעים וצוות, ואתה אחראי עליהם. אתה לא יכול לקחת את הבעיות שלך מהקרקע אל האוויר. אתה צריך להתנתק לגמרי ולהתרכז במשהו אחר. עבורי - זה הדבר הכי מרגיע בטיסה".

הוא הוסיף כי בימים שלפני פיגועי ה-11 בספטמבר, כשדלת הקוקפיט הייתה עדיין פתוחה, הנוסעים זיהו אותו ואף ביקשו להצטלם איתו. "אפילו היום ישנם כאלו שמזהים את קולי מהימים שבהם כרזתי במטוס", ציין המלך.

הקברניט פוטמן, שנהנה מחברתו של טייס המשנה בעל הדם הכחול, סיפר על חלוקת התפקידים במטוס לאורך השנים. "כשאנחנו לובשים את מדי החברה, אני בשליטה והוא טייס המשנה", אמר והדגיש: "הוא תמיד מגיע חד לטיסה".

המלך וילם ציין בריאיון המפתיע כי אחד החלומות הגדולים שלו הוא להטיס מטוס נוסעים גדול במיוחד, כמו הבואינג 737. בשל כך, בימים הקרובים הוא צפוי לעבור השתלמות בהטסתו כדי להגשים את שאיפותיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר