מידע כוזב: פייסבוק תיקנס ב-110 מיליון אירו

האיחוד האירופי יקנוס את חברת פייסבוק בסך של 110 מיליון אירו בשל מה שלטענתו היה "מסירת מידע כוזב" בכל הנוגע לעסקת הרכישה של אפליקציית המסרים וואטסאפ (טכנולוגיה)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אנשי מחלקת הרגולציה של האיחוד האירופי הודיעו הבוקר (יום ה') שהם יקנסו את ענקית הרשת החברתית - פייסבוק בסכום של 110 מיליון אירו בגין מסירת מידע כוזב בכל הקשור לעסקת הרכישה של תכנת המסרים הפופולרית - וואטאספ בשנת 2014.

"זהו קנס פרופורציונלי ומרתיע", אמרו בנציבות האירופית, שם מסרו כי למרות שבפייסבוק טענו בעת קיום העסקה כי הם לא יכולים להתאים באופן אוטומטי את חשבונות המשתמש של פייסבוק ושל וואטסאפ, אך שנתיים לאחר העסקה הם ביצעו זאת ועל פי הנציבות כבר בעת בדיקת המיזוג בשנת 2014, האפשרות הטכנית של אותה התאמה בין הרשתות כבר הייתה קיימת, ועובדה היא שאנשי פייסבוק היו מודעים לאפשרות הזו.

הקנס הזה לא יהפוך את ההחלטה של האיחוד לגבי המיזוג, החלטה שאושרה כבר והוא אינו קשור לתהליכים משפטיים נוספים שמתנהלים כרגע בנוגע לנושאים של הגנת הפרטיות ברשת, נושא בוער לכשעצמו.

כזכור, בפברואר 2014 הודיעה פייסבוק כי היא רוכשת את אפליקציית המסרים המידיים הפופולרית בעולם. על פי הפרסומים, סכום העסקה הכוללת הגיע ל-19 מיליארד דולר זאת למרות שבפועל השימוש באפליקציה חינמי ועדיין אין בו פרסום מה שמעלה את התהייה מדוע חשקה פייסבוק באפליקציה ומדוע שילמה עליה כל כך הרבה.

רק לפני כמה ימים נקנסה וואטסאפ על ידי בית המשפט באיטליה בסכום של 3 מיליון אירו לאחר ששיתפה את חברת האם, פייסבוק, במידע אודות המשתמשים בה, מה שמתחיל להסביר את השימוש שפייסבוק עושה באפליקצית המסרים בה משתמשים מאות מיליונים ברחבי העולם. למעשה ההאשמה היא שווטסאפ "הכריחה" את המשתמשים שלה לשתף את המידע הפרטי שלהם עם פייסבוק ובעצם העניקה לחברה מסד נתונים אדיר חינם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר