"ברוך השם"

המתנחל ניצל מלינץ' וודאי: "זה נס". צפו

המתנחל חלף ליד חווארה, בעת שבמקום הפגינו כ-200 פלסטינים ויידו אבנים. כשהם הבחינו בו, החלו לרגום את רכבו באבנים ולבעוט בו. בתגובה, הוא פתח בירי והרג אחד מהם. צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ניסיון הלינץ' (צילום: מתוך פייסבוק. תמונות: חיים בן מובחר)

ניסיון הלינץ' בתושב הישוב איתמר, שהוביל לירי מצדו ממנו נהרג פלסטיני בן 23, תועד במצלמות. וכך זה נראה:

המתנחל, אב ל-8, חלף ליד הכפר הפלסטיני חווארה, בעת שבמקום הפגינו כ-200 פלסטינים והשליכו אבנים. בשלב מסוים הם הבחינו בו, רגמו את רכבו באבנים, סבבו אותו והחלו לבעוט בו. בתגובה, הוא פתח באש.

חוקרי המשטרה ליד הרכב שנרגם באבנים

המתיישב פנה לאחר האירוע למשטרת אריאל, סיפר שם על סכנת החיים בה חש, שהכריחה אותו לירות באוויר. לדברי אשתו של המתיישב, זהו בוודאות מקרה של הגנה עצמית: "ברוך השם שהסיפור נגמר ככה. זה נס. ניסו לעשות בו לינץ'".

"גם חוקרי זיהוי פלילי מסתכלים על הרכב ואומרים שהיה כאן ניסיון ללינץ'. אמבולנס חסם את הכביש ואז יצאו מהאמבולנס, התקרבו לרכב וניסו להוציא אותו. זה ממש נס גדול שככה זה נגמר".

המתנחל מתאר את שאירע ונכנס לתחנת המשטרה (צילום: חיים בן מובחר)

מהתיאור של חברי המתנחל עולה, כי הוא היה בדרכו חזרה לביתו אחרי שערך קניות בסניף של 'רמי לוי' באזור. אמבולנס פלסטיני חסם לו את הדרך, ואז יצא ממנו איש לבוש בבגדי רפואה והחל לבעוט ברכבו.

בהמשך, לגרסתו, החל המון ליידות אבנים על רכבו ומחשש לחייו נאלץ לשלוף אקדח, ירה לאוויר והבריח את התוקפים, ירי שממנו נפגעו שני פלסטינים. אחד מהם, מועתז תאיה מהכפר ביתא, נפצע אנושות ומשרד הבריאות הפלסטיני הודיע זמן קצר לאחר מכן כי מת מפצעיו.

צה"ל אישר אף הוא כי הפלסטיני מת כתוצאה מירי המתנחל. מג'די שתייה, צלם של סוכנות הידיעות AP, נפצע באורח בינוני. כוחות צה"ל שהגיעו למקום המהומות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות כדי למנוע התלקחות נוספת.

זוהי כבר התקרית השנייה ביממה האחרונה שבה מתנחל יורה לעבר פלסטיני. כזכור, אתמול בבוקר, ליד הכפר סילוואד שבאזור רמאללה, פתח מתנחל בירי לעבר פלסטיני שלפי החשד יידה אבנים לעבר מכוניתו, ופצע אותו באורח בינוני.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו הגיב למקרה ואמר: "לאחר שאתמול ראינו אירוע חמור של זריקת אבנים בבנימין, ראינו היום עליית מדרגה חמורה בשומרון, כאשר אזרח ישראלי נקלע למארב בהפגנה אלימה ביותר בחאוורה נזקק לעשות שימוש בנשק שלו וניצל אך בנס. ישנה כאן נקודת עניות לביטחון האיזור ולביטחון התושבים. רק אתמול התרענו שההתמקדות בחקירת אירועי אתמול ואוזלת היד לגבי המחבלים תראה נרפות ותשפיע על האוייב ואכן לא חלפו עשרים וארבע שעות והנה מקרה של אזרח שאך בנס ניצל והצליח להימלט רגע לפני שחייו. קופחו אני קורא שוב למשטרה ולצבא לנקוט ביד קשה ותקיפה ולהגן על התושבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר