"ביקור מרגש"

דרעי ובנט בסיור משותף ב'שתילים' בירושלים: נבנה מבנה קבע לבית הספר

השרים שוחחו עם התלמידים הלוקים באוטיזם ואנשי הצוות והתקשו להסתיר התרגשותם. השר דרעי: "נעמוד לצדכם בעבודת הקודש". השר בנט: "אטפל אישית בכל בקשה שלכם" (בארץ, שיווקי)

השרים בנט ודרעי בסיור משותף בבי"ס שתילים. (צילום: יחצ)

ביקור רב רושם ערכו יו"ר תנועת ש"ס השר אריה דרעי ויו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט בבית הספר שע"י 'שתילים' בשכונת הר נוף בירושלים, בו מתחנכים ילדים הלוקים באוטיזם חרדים.

את הביקור יזמו ראשי המוסדות על מנת שהשרים יחד עם אנשי המקצוע ממשרדיהם יחוו מקרוב את ההתמודדות של הילדים הלוקים באוטיזם ואת הצורך הרב לסייע להם ללמוד ולהשתלב בחיים.

את הסיור ניהל מנכ"ל מוסדות 'שתילים' הרב ישראל רייסנר והשתתפו בו בכירים ממשרד החינוך מר איציק זהבי מנהל המחוז החרדי הרב שמואל ליטוב סמנכ"ל משרד הפריפריה ונגב גליל ובכירים מאגף החינוך מעיריית ירושלים הרב איתמר בר עזר והרב ברוך הלפגוט.

הסיור נפתח בכיתות הגבוהות שם שוחחו השרים במשך דקות ארוכות עם התלמידים ואנשי הצוות המקצועי והתרשמו מקרוב מהקשיים וההתמודדות שהינה מנת חלקם של הילדים על ספקטרום האוטיזם.

משם המשיכה הפמליה לכיתות הנמוכות, שם קיבלו הסבר מפרט על התפתחות התלמידים ושיטות הלימוד הייחודיות בשילוב מכשור וציוד מתקדם.

בסיומו של הביקור התכנסו המשתתפים בלובי בית הספר לאירוע קבלת פנים רשמית.

ראשון הדוברים היה מנכ"ל 'שתילים' הרב ישראל רייסנר שסקר את התפתחות 'שתילים' בכל הארץ ובפרט בירושלים. הרב רייסנר הרחיב על דרגות הילדים האוטיסטים המטופלים בכל המישורים כאשר לצד זאת סיפר ושיתף במצוקות הקשות שאיתם מתמודדים מידי יום.

הוא ציין כי לבית הספר אין מבנה של קבע וכי המקום בו מתקיים הסיור הינו מבנה בשכירות. הוא הדגיש גם את מצוקת גודל הכיתות והצוותים הרחבים. פרק מיוחד הקדיש הרב רייסנר למצוקה הקשה של ההורים לילדים הלוקים באוטיזם כאשר מגיל 21 אין בנמצא מסגרת עבור הנערים.

לאחר מכן דיבר בצורה נרגשת, עדות מכלי ראשון, אב לילד אוטיסט, אברהם מימרן שגילה על ההתמודדות היום יומית איתה מתמודד וריגש את המשתתפים.

מנהלת ביה"ס הגברת ליסה ליבוביק ספרה חוויות מחיי היום יום והתמודדות עם התלמידים וציינה את הקשיים הרבים עימם מתמודדים.

דרעי עלה על הדוכן והתקשה להסתיר את התרגשותו. "אני רוצה להודות למוסדות שתילים שהזמינו אותי לסיור. התרגשתי מאוד. תמיד היה מונח בראשי שזה עוד מערכת של חינוך מיוחד, אבל היום כשנפגשתי עם התלמידים, ראיתי בחוש, מה זה אוטיסטים ומה המשמעות ההתמודדות איתם. אני מודיע שאנו נעמוד בצורה משותפת עם משרד החינוך ומשרד הפריפריה ועיריית ירושלים לצדם של הילדים ושל שתילים".

שר החינוך אמר בדברי סיכום "אני מכיר את הנושא מקרוב" הוא גילה ואמר "יש לי 2 אחיינים אוטיסטים, אבל בכל פעם שאני רואה זאת מקרוב כמו בסיור המרגש עכשיו, אני מצטמרר מחדש ומבין במה מדובר. אני רוצה להודיע כי אנחנו משרד החינוך נממן את הבינוי לביה"ס החדש של שתילים. עיריית ירושלים תקצה את הקרקע ואנחנו נביא את כל המימון לבינוי. כל בקשה שלכם בכל נושא אני אנהל באופן אישי ואלווה את זה באופן אישי".

בסיום הסיור העניקו תלמידי בתי הספר מתנות הוקרה לשרים, והודו להם נרגשות על תמיכתם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר