פיקוח נפש?

הזוג קושנר קיבלו אישור רבני לטוס בשבת

הבית הלבן מסר כי חתנו ובתו של הנשיא, ג'ראד ואיוונקה קושנר קיבלו אישור מרב לטוס עם הנשיא לסעודיה למרות שהטיסה תימשך לתוך השבת. הנימוקים לא פורטו (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הזוג קושנר עם הנשיא טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

אל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צפויים להצטרף במסגרת מסעו לישראל ולסעודיה מאות אנשי צוות בהם יועצים בכירים ופקידים רשמיים כמו גם מאבטחים ואנשי צוות נוספים.

מי שכמובן ייטלו חלק בראש המסע שיגיע גם לישראל הם הזוג היהודי המלכותי, איוונקה וג׳ארד קושנר, בתו וחתנו של טראמפ הנחשבים לאנשי סודו ולמי שקובעים רבים מהמהלכים בוושינגטון בוודאי בכל הקשור למזרח התיכון.

על פי הדיווח באתר 'פוליטיקו', קיבלו בני הזוג הנחשבים ליהודים אורתודוקסים היתר מיוחד מרב לטוס יחד עם הנשיא לערב הסעודית בשבת.

הטיסה תחל אומנם לפני כניסת השבת אולם הנסיעה והנחיתה תתבצע בעיצומה של השבת. ההיתר ככל הנראה מסתמך על הדמיון בין טיסה לספינה המושטת בידי נוכרי ולמרות שטיסות נאסרות בידי פוסקי ההלכה ייתכן וההיתר שהגיע מרב ששמו לא פורסם מסתמך על כך שמדובר במקרה חריג ושעת צורך.

האתר מזכיר כי בני הזוג קיבלו היתר מיוחד מהרב לנסוע ברכב ולהשתתף בחגיגות ההכתרה מייד לאחר טקס השבעתו של הנשיא טראמפ לתפקיד.

האתר מציין עוד כי במהלך הקמפיין לנשיאות נאלץ החתן היהודי והיועץ הבכיר ג׳ארד קושנר לחלל שבת על מנת לטפל במשבר הציבורי והתקשורתי שנוצר בשעתו לאחר פרסום הקלטות הבעייתיות בהם נשמע הנשיא טראמפ מדבר בגסות.

גורם חרדי פוליטי בוושינגטון שביקש לשמור על עילום שם מביע את אכזבתו מהתנהגות הזוג המלכותי ואומר כי במקום לקדש שם שמיים הם מחפשים בכוח היתרים וקולות. כך לא מתנהגים יהודים אורתודוקסים אומר הגורם.

מנגד, חבריהם של בני הזוג טוענים אחרת ומבהירים כי מדובר באילוצים טבעיים של מי שנמצאים בתפקיד החשוב והמשפיע ביותר בעולם. האחריות שלהם עצומה ועצם הדבר שהם שואלים כל ספק והתלבטות את הרב זה עצמו קידוש השם גדול.

"הם נמצאים במעמד מיוחד ואילוצים שונים", אומרים הידידים ומבהירים כי כלל לא בטוח שיש בעיה הלכתית ממשית באם הנסיעה מתחילה עוד לפני השבת ומתבצעת בידי נוכרים לצרכם ומדובר בנסיעה שיכולה להציל חיים. "שיפסיקו לחטט ולחפור להם על כל דבר שהם עושים ויתחילו להעריך את מאמציהם למען קידומו של העולם", אומרים ידידיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר