הבחירות להסתדרות

מועצת חכמי התורה: לתמוך בשלי יחימוביץ'

מועצת חכמי התורה בראשות הגאון חכם שלום כהן פרסמה מכתב תמיכה בח"כ שלי יחימוביץ' לתפקיד יו"ר ההסתדרות: "דגלה לדאוג לזכויותיהם של העובדים בכלל ושומרי התורה והמסורת העמלים לפרנסתם בפרט" (פוליטי)

יגאל גוואטה במעונו של הגר"ש כהן (צילום: באדיבות המצלם )

ביום שלישי הקרוב ייצאו למעלה מחצי מיליון בוחרים לקלפיות ויבחרו את יו"ר ההסתדרות הבא, בבחירות מתמודדים שניים: אבי ניסנקורן, היו"ר הנוכחי, ומולו ח"כ שלי יחימוביץ', שזוכה לתמיכת ש"ס ומנהיגיה הרוחניים.

בש"ס בחרו לתמוך ביחימוביץ, בין היתר בשל דעתה נגד העובדות בשבת. במפלגה הקימו מטה מיוחד שמנהל את הבחירות, בראשו עומד ח"כ יגאל גואטה שהיה בין אלו שדחפו לתמיכה ביחימוביץ' "ששומרת על כבוד השבת גם אם זה לא מסתדר לה פוליטית".

בש"ס מנופפים בציטוטים של יחימוביץ' /שתומכת בשבת: "זהו צווי סוציאלי בן אלפי שנים, נאור באופן בלתי נתפס נוכח העובדה שנכתב בתקופה שהיו נהוגים בה עבדות ושיעבוד האחר. הציווי היהודי, שהפך נחלת האנושות כולה, קבע כי לאדם, לכל אדם, יש זכות ליום מנוחה אחד בשבוע. ולא רק לגביר אלא גם לעבד, וגם לאמה, וגם לגר, ואפילו, שימו לב, לבהמה".

בש"ס מוסיפים: "יחימוביץ' נאבקה לאורך כל השנים על זכויותיו של העובד הדתי, והייצוג הבולט שנתנה לנציגי ש"ס ברשימה מבטיחים כי יחול מהפך ביחס ההסתדרות לעובד הדתי".

המנהיגים הרוחניים ובניהם חברי מועצת חכמי התורה פרסמו מכתב לעובדי ההסתדרות וכתבו: " "שמענו כי יש מועמד שתומך בחילולי שבת ובעבודה בשבת קודש ל"ע, ולעומת זאת, מועמדת אחרת, אשר דוגלת והביעה את עמדתה מזה שנים רבות על איסור העסקת עובדים בשבת, ובפרט שתנועה חרדית חברה לתנועת 'הבית החברתי'.

"הננו לגלות דעתנו, דעת התורה הק', שחובה על כל אחד ואחד לקחת חלק להצביע ולהשפיע אך ורק למפלגת 'הבית החברתי' בהסתדרות ולעומדת בראשה ולהשפיע ככל יכולתו על חבריו לעבודה".

למכתב זה הצטרף גם נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, שפרסם אמש מכתב ובו הכריע: "הריני בא בקריאה של חיבה לבוא לעזרת ה' בגיבורים, לפעול ולהשפיע לכל מי שיש בכוחו ולהצביע עבור רשימת 'הבית החברתי' והעומדת בראשה, ועמה נציגי תנועת ש"ס בבחירות הקרובות להסתדרות".

נשיא המועצת הוסיף וכתב: "רשימה זו אשר חרטה על דגלה לדאוג לזכויותיהם ומעמדם של העובדים בכלל ושומרי התורה והמסורת העמלים לפרנסתם בפרט, להגן על מטה לחמם שלא תקופח פרנסתם, ובמיוחד בנושא שמירת השבת אשר כפי ששמעתי אף הביעה דעתה בריש גלי כנגד העסקת עובדים ביום שבת קודש שהיא מקור הברכה וההצלחה".

את המכתב סיים הגר"ש כהן בברכה: "והנני לברך בברכת כהן את כל העוזרים והמסייעים למען הצלחת רשימה זו ובפרט נציגי התנועה הקד' והפעילים די בכל אתר ואתר, שחפץ ה׳ בידם יצלח ויבורכו בכל מילי דמיטב בבריאות גופא ונהורא מעליא באושר וכבוד ונחת מכל יוצ"ח, אורך ימים ושנות חיים אכי"ר".

חברי מועצת חכמי התורה - הגר"ש בעדני, הגר"מ מאיה, הגר"ר אלבז והגר"ד יוסף הוסיפו את חתימתם על מכתב התמיכה.

במטה ש"ס מדגישים כי "למרות האיומים של מטה ניסנקורן לפיהם בתום הבחירות הם יידעו למי כל אחד מהמצביעים הצביע, הרי שפסיקת בית המשפט שניתנה לפני כשבוע לפיה כל הקלפיות יועברו למוקד אחד בו יספרו כל הקולות, מבטלים את החשש ואנשים יכולים להצביע על פי צו מצפונם בלי לחשוש לגורל עבודתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר