ביקורת מוזיקה: "שירים אארוג" - אלי דויטש

הזמר אלי דויטש הגשים חלום לאחר שנים ארוכות והוציא אלבום בכורה יחד עם המפיק המוזיקלי אבי טל. מה חושב מבקר המוזיקה של כיכר השבת על האלבום וההפקה (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

להגשים חלומות זה נשמע תמיד טוב גם במקרה של אלי דויטש ואלבום הבכורה שלו "שירים אארוג". דויטש, מחנך בן 41 ממודיעין החליט אחרי שנים רבות של הלחנת שירים למגירה לקחת את הלחנים לאולפן ההקלטות ואחרי קמפיין מימון המונים מוצלח הוא הוציא עשרה שירים מהמקורות אותם הלחין מחדש (ועד שניים עם לחנים מוכרים).

לדויטש קול מרענן וכיפי להאזנה מאד עם "קריספיות" שעושה חשק בלב, והלחנים נעימים וזורמים באוזן. דויטש בחר במילים מהמקורות ופיוטים דוגמת "דרשתי קרבתך" של רבי יהודה הלוי ו"לכה דודי" של רבי שלמה אלקבץ.

דויטש לא הסתפק בקולו הצלול והוא גייס גם את הזמיר אילן דאמרי סולן להקת המדרגות שמתארח בשיר הנושא היפיפה של האלבום (אל תפספסו את סולו הפסנתר המדהים של אבי טל). באלבום מתארח גם הזמר יוני גנוט והזמר יהושע לימוני ששרים לצדו של דויטש בדואטים חביבים.

אורח מעניין נוסף הוא אביו של דויטש, ישעיהו ז"ל שקולו פותח את ניגון השבת של חסידות מונקאטש - מנוחה ושמחה. משהו בשירתו של דויטש האבא וההצטרפות של הנכד יהונתן הופכת את השיר למרגש ומעניין.

על ההפקה המוזיקלית של האלבום הופקד המוזיקאי המשובח, אבי טל (אודי דוידי, אהרון רזאל ועוד). לא מדובר בהפקה הכי יקרה ששמעתם עם עשרות נגנים אבל היא נשמעת פשוט מעולה. טל שניגן על הקלידים והתוכנות גייס את נגן הגיטרות המעולה עמית יצחק ויצר הפקה מרשימה שפשוט כיף להאזין לה. טל לוקח את הטכנולוגיה המוזיקלית למקום שמעלה שאלה על הצורך לעתים בהפקות יקרות ומסורבלות.

את האלבום חותמת רצועת בונוס, מיותרת להפליא עם ביצוע מחודש לשירו של ליאונרד כהן 'הללויה'. השיר נפלא אבל הגרסה עמוסת המבטא הישראלי של דויטש וחסרת הייחוד המוזיקלית לא מעניקה לשיר שום תוספת ששווה להאזין לו בגללה.

לסיכום, דויטש יצר אלבום מרענן ונעים לאוזן. סוג של מוזיקה חסידית מבחינת התכנים שכולם מהמקורות, אך משודרגת מבחינת סוג ואווירת הלחנים וההפקה המוזיקלית המצוינת של אבי טל הנהדר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר