נאום, תפילה ותנ"ך מתנה

ביקור נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישראל • הלו"ז המלא

הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ צפוי לנחות מחר ב-12:15 בנתב"ג ולהתקבל בטקס חגיגי ומצומצם • טראמפ ישהה בישראל עד ליום שלישי בצהריים • כל הפרטים על הביקור והלו"ז הצפוף (מדיני, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

נשיא ארצות-הברית, דונלד טראמפ, יגיע מחר (שני) לביקור בישראל, למשך קצת יותר מ-24 שעות. בין היתר הוא יתקבל בטקס מצוצמם וקצר בנתב"ג, יבקר בכותל המערבי ויקבל מראש הממשלה בנימין נתניהו תנ"ך מהודר במתנה.

"כיכר השבת" עם הלו"ז המלא של הביקור:

יום שני

בשעה 12:15, ינחת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בארץ, בטיסה ישירה מבירת סעודיה ריאד. טראמפ יתקבל בטקס קבלת פנים ממלכתי במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

אף שהאמריקנים התנגדו בתחילה שבטקס יינשאו נאומים, בסופו של דבר הם כנראה התרצו והסכימו לשלושה נאומים קצרים בני שלוש דקות כל אחד של טראמפ, נתניהו וריבלין. טראמפ יסקור משמר כבוד של חיילי צה"ל וינוגנו המנוני שתי המדינות. בנתב"ג נפרס שטיח אדום באורך 80 מטר והוקמה טריבונה של 250 מקומות ישיבה עבור אורחים שהוזמנו על ידי לשכת ראש הממשלה והאמריקנים.

לאחר מכן יטוס טראמפ במסוק ה"מארין 1" לירושלים. הם ינחתו במנחת שהוכשר במיוחד במתחם התחנה. כדי להכשיר את המנחת שכרה השגרירות האמריקנית את השטח ממתחם רובע המדיה של קרן JVP שבבעלותו של ח"כ אראל מרגלית. מיד לאחר הנחיתה תגיע הפמליה לבית הנשיא – שם ייפגש טראמפ עם הנשיא ריבלין.

אחרי קבלת פנים ברחבת הטקסים וחתימה בספר האורחים, ייוועדו ריבלין וטראמפ בפגישה מצומצמת בטרקלין ולאחריה יישאו הצהרות לתקשורת. לאחר מכן ייצאו שני הנשיאים ורעיותיהם לגינת בית הנשיא, שם יחשפו את עץ השקד שניטע לכבוד הגעתו של טראמפ. לצד העץ נכתב בעברית, אנגלית וערבית: "שאלו שלום ירושלים ישליו אהביך. יהי שלום בחילך שלוה בארמנותיך" (תהלים, קכ"ב).

מבית הנשיא ייסע הנשיא טראמפ לכנסיית הקבר בעיר העתיקה לביקור פרטי ולאחר מכן ימשיך לביקור בכותל המערבי. בצד הישראלי מקווים שטראמפ יאפשר לנתניהו ללוות אותו לביקור כמחווה, אך עד כה האמריקנים לא נתנו לכך אור ירוק וקבוצת ח"כים הודיעה כי תנסה להיכנס באמצעות החסינות שלהם לכותל בעת הביקור. ככל הידוע, אשתו מלניה ובתו איוונקה יבקרו בנפרד בעזרת נשים בניגוד לשמועות כי טראמפ התעקש להיכנס יחד איתה לבד לכותל.

במהלך הצהריים יבקרו שרה נתניהו ומלניה טראמפ בבית החולים הדסה עין כרם, שם ישוחחו עם צוות הרופאים והאחיות, ייפגשו עם ילדים בגן המשחקים לפעילות אמנותית משותפת במקום.

ב-18:00 צפוי טראמפ להגיע למלון המלך דוד בירושלים לפגישה עם נתניהו. השניים ייוועדו בתחילה בארבע עיניים ולאחר מכן עם צוותי עבודה.

ב-19:15 יעזבו ראש הממשלה, הנשיא ונשותיהם את המלון ויסעו למעון רה"מ לארוחת ערב חגיגית אחרי שימסרו הצהרות לעיתונאים. במהלך הארוחה, שאותה יבשל השף שגב משה, צפוי גם חלק אומנותי קצר. נתניהו מתכוון להעניק לטראמפ ספר תנ"ך מהודר במתנה.

ב-21:00 יעזוב טראמפ את מעון ראש הממשלה וישוב למלון המלך דוד.

בינתיים הייתה אמורה להתקיים במלון המלך דוד ארוחה למשלחת האמריקנית הבכירה שמלווה את הנשיא: מזכיר המדינה, מזכיר ההגנה, איוונקה וג'ראד קושנר והצוות הבכיר של הנשיא, בסך הכל 80 איש - מחציתם אמריקנים ומחציתם ישראלים. מהצד הישראלי אמור לנהל את הארוחה שר הביטחון אביגדור ליברמן, אך היא בוטלה בסופו של דבר.

יום שלישי

ב-10:00 בבוקר יגיע טראמפ לבית לחם לפגישה עם אבו מאזן.

ב-13:00 הוא ימשיך לביקור קצר של רבע שעה בלבד ביד ושם, שם יניח זר באוהל יזכור, יחתום בספר האורחים וישמיע הצהרה.

ב-13:30 הוא יגיע למוזיאון ישראל וב-14:00 יישא נאום שבו יסכם את ביקורו במזרח התיכון. הוא צפוי להעביר בו מסר של תמיכה בעם ישראל ויציג את החזון שלו לקידום שלום בין ישראל והפלסטינים ולשילוב מדינות ערב המתונות.

ב-15:40 הוא יגיע לנמל התעופה בן גוריון ויעזוב את הארץ לאחר שהנשיא וראש הממשלה ייפרדו ממנו בלחיצות ידיים אך ללא טקס רשמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר