מרהיב ומרתיע

עשרות מטוסי חיל האוויר של ארה"ב וישראל תרגלו במשותף. צפו

המגה-תרגיל של האמריקנים והישראלים נפרס על פני כשבועיים, והוא הסתיים בהצלחה בסוף השבוע האחרון, כשההתמקדות הפעם היתה בהשמדת אמל"ח נייד של האויב. צפו (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
האמריקנים בשמי הדרום, לצד חיל האוויר הישראלי (צילום: דובר צה"ל)

בסוף השבוע סיימו עשרות מטוסי קרב מחילות האוויר של ישראל וארצות הברית את תרגיל 'ג'וניפר פאלקון' שנמשך כשבועיים, במסגרתו הם דימו שלל תרחישים מבצעיים.

עשרות טייסי הקרב האמריקנים והישראלים שלקחו חלק בתרגיל בשמי הדרום התמקדו בעיקר בתרגיל השמדת אמצעי לחימה ניידים במדינת אויב, דוגמת טילי נ"מ (נגד מטוסים). הם אף תרגלו התחמקות ממטוסי קרב של מדינת אויב ומאמצעי הגנה אווירית מתקדמים המנסים לשבש ולמנוע משימות.

כ-30 מטוסי קרב נטלו חלק בכל מטס שכזה, אך אלו לא תרגלו ירי מעשי כי אם תרחישים שונים זה מול זה, בחלוקה למטוסים מגינים ותוקפים. לצד מטוסי אף 15 של צבא ארה"ב, השתתפו במבצע מטוסי האף 15 ('רעם'), הגדולים שבמטוסי הקרב של צה"ל, מטייסת 69.

האימון המרכזי הבא ('בלו פלאג') יהיה בהשתתפות מדינות נוספות מהאזור בהמשך השנה. זה שכעת הסתיים היווה חלק מסדרת אימונים משותפים של שני החילות בשנים האחרונות.

לדברי קצין בכיר בחיל האוויר, "האימון היה מורכב, עם שת"פ שהולך ומעמיק, בהובלת הטייסת האדומה של חיל האוויר, ובשילוב האיומים הכי מתקדמים שאנו רואים באזור. זה חשוב אל מול מה שמתרחש סביבנו, הדינמיות בזירות השונות מסביב, פעילות המעצמות - אלה דברים שמייצרים אי ודאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר