"נטו משפחה"

הממשלה אישרה את סבסוד הצהרונים

היוזם שר האוצר, משה כחלון: "ממשיכים ליישם בכל הכח את תכנית "נטו משפחה". כבר בחודשים הקרובים ההורים ירגישו תוספת של אלפי שקלים בהכנסה הפנויה (כלכלה בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Serge Attal/Flash90)

הממשלה אישרה היום (ראשון) את יוזמתו של שר האוצר, משה כחלון להרחבת סבסוד הצהרונים במסגרת תכנית "נטו משפחה".

במסגרת התכנית שגובשה יחד עם מרכז השלטון המקומי, החל משנת הלימודים הקרובה, ספטמבר 2017, ייהנו הורים עובדים ממחיר מופחת בעבור צהרונים לילדים. המדינה תסבסד את התשלום בגין הצהרונים באופן דיפרנציאלי כך שסיוע גדול יותר יינתן למשפחות הגרות ביישובים חלשים. סבסוד הצהרונים יגדיל את שכר הנטו של כל משפחה באלפי שקלים בשנה.

שר האוצר, משה כחלון שעומד מאחורי התכנית מסר, "ממשיכים ליישם בכל הכח את תכנית "נטו משפחה". כבר בחודשים הקרובים ההורים ירגישו תוספת של אלפי שקלים להכנסה הפנויה. הזדמנות שווה אמיתית מתחילה באפשרות לתעסוקה וסבסוד הצהרונים הוא הקלה נוספת עבור המשפחות העובדות. הצעד הזה מצטרף לתכנית להפחתת הצפיפות בכיתות, תוספת סייעת שנייה בגנים ואלו לא הצעדים האחרונים. נמשיך ונקל על המשפחות העובדות בישראל בהרחבת השירותים והפחתת יוקר המחיה".

שר החינוך, נפתלי בנט בירך אף הוא על אישור הסבסוד ואמר: ״אני מברך את ידידי שר האוצר משה כחלון על תוספת חשובה לחינוך, שתסייע בהפעלת צהרונים במחירים מסובסדים.

משרד החינוך כבר נערך להפעלת התכנית באופן מיטבי בשנת הלימודים הקרובה וימשיך לפעול למען הורי ישראל, תלמידי ישראל ואיכות החינוך. חינוך איכותי ונגיש הוא מטרה משותפת לכל העוסקים בחינוך במדינת ישראל ואני מודה לכל מי שמצטרף למלאכה החשובה הזו״.

עד היום נעו התשלומים של ההורים בעבור צהרונים בין 900 ל – 1300 ש"ח לחודש (בהתאם ליישוב). השינוי בעקבות תוכנית נטו משפחה של משרד האוצר: בישראל 255 רשויות מקומיות המחולקות לפי רמתן הכלכלית חברתית ל-10 אשכולות. באשכול 10 מדורגים הישובים המבוססים ביותר בישראל, ובאשכול 1 הישובים החלשים ביותר. משרד האוצר יעניק סבסוד דיפרנציאלי בגין צהרונים על פי הטבלה המצורפת:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר