באופן תמוה

האמריקנים ביטלו את ארוחת הערב המשותפת עם ליברמן

"סיבות לוגיסטיות" הן שעומדות מאחורי ביטול הארוחה היוקרתית עם ליברמן ברגע האחרון, כפי שמסרו האמריקנים, או העובדה כי היא תוכננה לזמן ארוחתו של טראמפ עם נתניהו? (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ליברמן וטילרסון. ארכיון (צילום: מתוך הפייסבוק של שר הביטחון)

האחראים מהצד האמריקני על תיאום ביקורו של טראמפ בישראל הודיעו הבוקר (ראשון), יממה לפני בוא הנשיא, על ביטול ארוחת הערב החגיגית שתוכננה להתקיים מחר בערב במלון המלך דוד בין המשלחת הישראלית בראשות שר הביטחון ליברמן לבין המשלחת האמריקנית בראשות מזכיר המדינה טילרסון.

תחילה נקבע בין הצדדים כי במקביל לארוחת הערב החגיגית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב טראמפ ורעיותיהם שתתקיים במעון ראש הממשלה בירושלים, יתקיים גם אירוע דומה עם ליברמן, אך הוא כאמור בוטל ברגע האחרון.

הארוחת המבוטלת היתה אמורה להתקיים במלון המלך דוד, בהשתתפות איוונקה וג'ראד קושנר, סטיב בנון, כל בכירי הבית הלבן, המועצה לביטחון לאומי ומחלקת המדינה שמתלווים לביקור - כארבעים איש, מול מספר זהה מהצד הישראלי.

הנימוק בשמו בוטלה הארוחה החגיגית הוא "מסיבות לוגיסטיות", כפי שמסרו הפקידים האמריקנים. באתר ynet שחשף את הביטול המפתיע מציינים, כי בישראל התאכזבו ונדהמו מפספוס ההזדמנות נדירה לשבת פנים אל פנים מול צמרת הממשל האמריקני ולהכניס תוכן בביקורו של טראמפ.

ההערכה בקרב גורמים בירושלים היא, כי הסיבה האמיתית לביטול נובעת מרצונם של האמריקנים שלא "לגנוב" פוקוס מהמפגש החגיגי בין טראמפ לנתניהו שיתקיים במעון ראש הממשלה באותה השעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר