בשווי כחצי טריליארד

עסקת הנשק האדירה בין ארה"ב לסעודיה שמדאיגה את ישראל

מערכות כלי נשק אימתניות וחדישות בהיקף עצום ינחתו בקרוב בחיקה של מדינה המוגדרת כעוינת לישראל ושהשלטון בה עשוי להתערער בעתיד. ישראל הרשמית שותקת (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מסוק צ'ינוק CH-47. אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

עסקת הנשק האדירה שחתם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם הסעודים בביקורו במדינה, כוללת בין היתר 150 מסוקי בלאק הוק מדגם S-70, ארבע ספינות מלחמה, 115 טנקים מדגם M1A2 ומערכת ההגנה מפני טילים THAAD שמסוגלת ליירט טילים בליסטיים לטווח קצר ובינוני, ומגיעה לסך של קרוב לחצי טריליארד דולר.

גורם בבית הלבן אמר כי ההסכם כולל מכירת נשק ב-110 מיליארד דולר כעת, ובהיקף של 350 מיליארד דולר נוספים במשך העשור הקרוב.

בלאק הוק. אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

בישראל הרשמית לא יגידו על כך מילה רעה אחת, בפרט לא ערב ביקורו אצלה של הדוד סם, אך גורמים המעורים בנושאים שכאלו מביעים דאגה מהיקף הנשק החדיש והמתוחכם שיגיע לידי ערב הסעודית.

רק שר האנרגיה יובל שטייניץ (ליכוד) אמר לפני ישיבת הממשלה: "מאות מיליוני דולרים של עסקאות נשק זה דבר שאנחנו צריכים לקבל עליו הסברים. סעודיה היא מדינה עוינת ואנחנו צריכים לדאוג שהיתרון הצבאי האיכותי של ישראל נשמר. אני מקווה שנקבל על כך תשובות ברורות. זה בהחלט דבר שצריך להטריד את מנוחתנו".

סוללת פטריוט. אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

בארצות הברית יודעים כלי התקשורת לדווח באופן חלקי, כי העסקה תכלול אף היא שיפור של מערך הסייבר של סעודיה, מכירת סוללות של טילי פטריוט מדגם PAC-3, מכירת כ-48 מסוקי תובלה מדגם צ'ינוק CH-47 וציוד נוסף, בעסקה שעשויה להגיע להיקף של 3.5 מיליארד דולרים.

כמו כן דווח, כי יועצו וחתנו של טראמפ, ג'ארד קושנר, היה מעורב באופן ישיר במשא ומתן. הוא אף הימם את חברי המשלחת הסעודית כשהתקשר במהלך פגישתו עמם לפני כחודש למנכ"לית חברת לוקהיד מרטין, ושאל אותה אם היא יכולה לעשות הנחה במחיר של מערכת ההגנה מפני טילים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר