10 שנות מאסר לנוכל שאסף כספים במרמה

בית המשפט המחוזי בת"א גזר עשר שנות מאסר על הנוכל שאסף כביכול כספים לשחרורו של גלעד שליט ועבור ניצולי השריפה בכרמל ושלשל לכיסו יותר ממיליון ש"ח (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רונן בר שירה (צילום: פלאש 90)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ראשון) תשע שנות מאסר בפועל על רונן בר שירה, שקיבל במרמה יותר ממיליון שקלים כתרומות למען מטה שחרור גלעד שליט ונפגעי השריפה בכרמל. בנוסף, בית המשפט הפעיל עונש שנת מאסר על תנאי בגין עבירות קודמות של בר שירה. הוא ישלם קנס בסך 50 אלף שקלים ופיצויים למתלוננים.

כזכור, בר שירה הורשע כבר לפני כשנה וחצי במרבית האישומים, כולל האישום שמייחס לו קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בעניין התרומות למטה שליט.

בר שירה, בן 57 מבאר שבע, הואשם כי ניצל אסונות ומצוקות בכדי לגרוף כסף לכיסו במרמה. בין היתר קיבל במרמה כספים שהיו מיועדים למטה למען גלעד שליט, וכן רימה קיבוצים שנפגעו באסון הכרמל, את בית החולים רמב"ם בחיפה וארגוני צדקה שונים. "הייתה לו רק עבודה אחת", אמרה אמו באחת הפעמים למשטרה, "'לעבוד' על אנשים".

השופט עודד מודריק ציין בהכרעת הדין כי "בר שירה הוא הציר העברייני. עיקר העבירות במעשי ומצגי הונאה ששימשו את הנאשם להתחזות כאוסף ומתרים כספים מן הבריות למטרות נעלות. הנאשם טוען שהחקירה מגמתית ומטרת הפרקליטות למנוע בדיקה מעמיקה והתנהלות כספית של מטה שליט ונועם שליט. הטענות הללו אינן אלא הבל ורעות רוח. לא מצאתי להן שמץ של ביסוס".

בפרשת התרומות למטה שליט הורשע בר שירה במרמה בנסיבות מחמירות בסכום של 150 אלף שקלים, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, איסור הלבנת הון והנפקת חשבונות פיקטיביים, אולם זוכה בסעיף זה מניסיון קבלת דבר במרמה. באישום הנוגע לשריפה בכרמל הוא הורשע בקבלת דבר במרמה של 200 אלף שקלים. בפרשת מושב ניר עציון הורשע בר שירה בניסיון קבלת דבר במרמה.

לפי כתב האישום, בעת המאבק לשחרור שליט פנה בר שירה לגורם שסייע לפעילות המטה והבטיח לו כי בכוחו לגייס תרומות עבור המטה. לאחר מכן פנה בר שירה לתורמים פוטנציאלים, בהם עו"ד יעקב וינרוט, בבקשה שיתרמו כספים – אותם כאמור לקח לכיסו.

באישום נוסף, הוא פנה לגורמים בקיבוץ בית אורן שנפגע באסון הכרמל וטען כי יוכל להשיג תרומות של מיליוני שקלים אם יעבירו מאה אלף שקלים למתווכים מטעמו. את הכסף שקיבל הוא שלשל לכיסו. בר שירה פנה באופן דומה ליישוב ניר עציון הסמוך ולמחלקת טיפול נמרץ של בית החולים רמב"ם, אך במקרים אלו לא קיבל את הכספים. בסך הכול, קיבל בר שירה לידיו יותר ממיליון שקלים במרמה, תוך שהוא מציג עצמו כ"רונן שיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר